Fakta om udbudet
Udbyder
Forsvarsministeriet ved Forsvarets Koncernfælles Informatiktjeneste
Vedligeholdelse og support af eksisterende Quest/Dell licensportefølje, samt mulighed for tilkøb af Quest/Dell licenser eller tilsvarende samt vedligeholdelse og support heraf. Hertil konsulentassistance.
Forsvarsministeriet ved Forsvarets Koncernfælles Informatiktjeneste
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Forsvarsministeriet ved Forsvarets Koncernfælles Informatiktjeneste
Helseholmen 1
Att: Cecilie Voss
2650 Hvidovre
DANMARK
Telefon: +45 45677000
Mailadresse: fkit-ktp-udbud@mil.dk
Fax: +45 45890632
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.forsvaret.dk
Elektronisk adgang til oplysninger: https://www.ethics.dk/asp5/tender/fkit_0103_20150428.nsf
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: https://www.ethics.dk/asp5/tender/fkit_0103_20150428.nsf
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 7: Edb-tjenesteydelser og hermed beslægtede tjenesteydelser
NUTS-kode DK012
Vedligeholdelse omfatter: Online adgang til nyeste releases, opdateringer, fejlrettelser og servicepakker.
Support omfatter: Teknisk support enten via telefon, e-mail eller hjemmeside.
72250000, 72260000
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinformation.dk
Virksomhedsoplysninger skal fremsendes for hver enkelt af deltagerne i sammenslutningen.
Erklæring på tro og love om, hvorvidt ansøgeren har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige i henhold til lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love (loven kan hentes på www.retsinformation.dk).
Det er vigtigt, at tro og love-erklæringen vedrører netop den juridiske enhed (f.eks. selskab), der afgiver anmodningen.Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
1) Samlet gennemsnitlig omsætning hidrørende fra udførte opgaver af den art, som kontrakten angår over de 3 seneste disponible regnskabsår, efter formlen:
Samlet gennemsnitlig omsætning = (Samlet omsætning seneste disponible regnskabsår + samlet omsætning næst seneste disponible regnskabsår + samlet omsætning tredje seneste disponible regnskabsår)/3.
Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes samlet gennemsnitlig omsætning for de 3 seneste disponible regnskabsår som virksomhedens og disse andre enheders samlede gennemsnitlige omsætning lagt sammen (adderet) for de 3 år/3.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortium) beregnes Samlet gennemsnitlig omsætning pr. år som virksomhedernes samlede gennemsnitlige omsætning pr. år lagt sammen (adderet) for de 3 år/3.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: 1) Som mindstekrav kræves en samlet gennemsnitlig omsætning hidrørende fra udførte opgaver af den art, som kontrakten angår, på mindst 5 000 000 DKK over de 3 seneste disponible regnskabsår.
Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som virksomhedens og disse andre enheders gennemsnitlige samlede omsætning over de 3 seneste disponible regnskabsår, som anført.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes samlet gennemsnitlig omsætning over de 3 seneste disponible regnskabsår som anført.
Fremlæggelse af en liste over de betydeligste lignende leverancer (referencer) af de under punkt II.1.5) nævnte ydelser udført i løbet af de seneste 5 år, afhængig af, hvornår ansøgeren blev etableret eller startede sin virksomhed.
Ordregiver ser gerne, at ansøgeren for hver leverance (reference) oplyser følgende:
— en klar beskrivelse af leverancen, herunder hvilke ydelser leverancen har bestået af
— ansøgers rolle(r) i udførelsen af leverancen
— tidspunkt for udførelsen
— størrelse af leverancen, samt
— modtager af leverancen.
Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, kan ansøgeren i så fald fremlægge samme typer af informationer om den anden enheds tekniske kapacitet, som ansøgeren skal fremlægge vedrørende egen teknisk kapacitet.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) gives oplysningerne om referencer for hver enkelt virksomhed, men oplysningerne behandles samlet.
Der kan angives op til 5 referencer. Såfremt der gives flere referencer, vil kun de første 5 referencer blive taget i betragtning.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
På hjemmesiden vil der være adgang til supplerende informationsmateriale om den udbudte ydelse. Adgang til den særlige hjemmeside gives direkte på denne internetadresse: https://www.ethics.dk/asp5/tender/fkit_0103_20150428.nsf
Her kan virksomheder ved brug af menupunktet "Tilmelding" få tilsendt mail med brugernavn og bekræftelse af adgangen til den særlige hjemmeside.Tilbuddet skal indeholde de dokumenter, som fremgår af udbudsmaterialet, som findes under menupunktet »Udbudsmateriale«.
For yderligere information er der vejledninger, som findes under de enkelte menupunkter på hjemmesiden.
For at være i stand til at udfylde og gemme PDF-dokumenter skal der på tilbudsgivers computer være installeret Adobe Reader version 9.0 eller højere.
Ordregiver skal have modtaget tilbud inden udløb af tidsfristen, som er angivet i boksen "Tilbudsfrist" i menufeltet på hjemmesidens venstre side. Tilbud eller dele heraf som udbyder ikke har modtaget via den særlige hjemmeside inden den angivne tilbudsfrist vil blive afvist. Den officielle tid for dette udbud er angivet i boksen »Servertid« i menufeltet på hjemmesidens venstre side.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Internetadresse: www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk) gælder følgende frister for indgivelse af klage:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens §3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens §12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail adresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk