Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=264401&B=RIGSPOLITIET
Indlevering af tilbud
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=264401&B=RIGSPOLITIET
Udbyder
Rigspolitiet
Vindere
Rammeaftale vedr. levering af multitools (genudbud)
(04.09.2020)
Isbrand Company A/S
Bøgeskovvej 7
3490 Kvistgård
Rammeaftale vedr. levering af multitools (genudbud)
Rigspolitiet
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 17143611
Postadresse: Polititorvet 14
By: København V
NUTS-kode: DK0
Postnummer: 1780
Land: Danmark
Kontaktperson: Frederikke Rosendahl
E-mail: FRL001@POLITI.DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.politi.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale vedr. levering af multitools (genudbud)
Rigspolitiet udbyder hermed rammeaftale om levering af multitools. Dansk Politi har behov for et effektivt, robust og tidssvarende multitool til anvendelse for politipersonalet under daglig patruljetjeneste. Værktøjet skal imødekomme flest mulig af de ikke planlagte hændelser, som betjenten kan komme ud for, hvor medbragt udrustning ikke slår til eller ikke er tilgængelig i den aktuelle situation.
Rigspolitiet udbyder hermed rammeaftale om levering af multitools. Dansk Politi har behov for et effektivt, robust og tidssvarende multitool til anvendelse for politipersonalet under daglig patruljetjeneste. Værktøjet skal imødekomme flest mulig af de ikke planlagte hændelser, som betjenten kan komme ud for, hvor medbragt udrustning ikke slår til eller ikke er tilgængelig i den aktuelle situation.
Tilbudsgiver og de enheder, som tilbudsgiver evt. baserer sin økonomiske og finansielle formåen på, hæfter solidarisk for rammeaftalens gennemførelse. Ordregiver udbyder ikke separate delaftaler, da det vurderes, at der ikke er tilstrækkelig konkurrence om delaftaler, da hver delaftale i givet fald ville repræsentere en begrænset økonomisk værdi.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
I feltet ”Finansielle nøgletal” angives soliditetsgrad for det seneste regnskabsår:
- Soliditetsgraden udregnes således: (samlede egenkapital / samlede aktiver) x 100 = soliditetsgrad,
- Ved beregning af egenkapitalen lægges værdierne for de totale omsætningsaktiver og anlægsaktiver sammen. Derefter trækkes værdierne for de kortfristede og langfristede gældsforpligtelser (passiver) fra.
Soliditetsgrad på mindst 10% i det seneste, godkendte regnskab.
Tilbudsgiver skal angive de betydeligste leverancer, der er udført inden for de seneste tre (3) år med relevans for den udbudte opgave med angivelse af beløb og tidspunkter for levering samt, om der er tale om en offentlig eller privat modtager. Med betydeligste referencer forstås levering af mindst 100 stk. multitools til professionel brug i samme leverance
Er betaling modtaget i anden valuta end DKK, bedes tilbudsgiver omregne denne til DKK til en kurs, der svarer til den dagskurs, der var gældende på leveringsdatoen for hver enkelt leverance (benyt evt. dette link: http://nationalbanken.statistikbank.dk/909).
Tilbudsgiver skal være opmærksom på, at én reference kan vedrøre samtlige leveringer under en rammeaftale/kontrakt. Såfremt tilbudsgiver har leveret flere leverancer under en rammeaftale/kontrakt angives dette som én reference. Bemærk venligst, at de angivne tidspunkter ikke må være ældre end tre (3) år og ikke vedrøre fremtidige leverancer. Tilbudsgiver bør i ESPD’ets beskrivelsesfelt forklare, hvad der er leveret på rammeaftalen og i hvilken periode. I datofeltet bør tilbudsgiver angive datoen for seneste leverance eller blot ”dags dato” til illustration af, at der er tale om et løbende leveringsforhold.
Der skal minimum angives 1 relevant reference.
Ansøger skal være opmærksom på, at ordregiver stiller en række sociale og etiske krav vedrørende menneskerettigheder, herunder arbejdstagerrettigheder, miljø og anti-korruption. Disse krav fremgår af bilag til rammeaftalen.
Der er i rammeaftalen stillet krav iht. ILO-konventionen 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014. Det bemærkes, at tilbudsgiver og de enheder, som tilbudsgiver baserer sin økonomiske og finansielle formåen på, hæfter solidarisk for rammeaftalens gennemførelse.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
2024
Tilbudsgiver skal i forbindelse med tilbuddet indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk.1, nr.1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på.
Rigspolitiet har valgt at bringe den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 i anvendelse ved dette udbud. Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde eller den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Benyttelsen af de frivillige udelukkelsesgrunde sker under overholdelse af proportionalitetsprincippet. Bagatelagtige forhold kan således ikke føre til udelukkelse af tilbudsgiver. Flere tilfælde af forhold, der hver for sig er bagatelagtige, kan dog give anledning til at udelukke tilbudsgiver.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens § § 151-152, jf. § 153.
I forbindelse med afgivelse af tilbud efterspørger ordregiver vareprøver på de tilbudte produkter jf. udbudsbetingelserne.
Ordregiver forbeholder sig muligheden for at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre tilbuddet efter princippet i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbuddet ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Det bemærkes, at det forventede forbrug i rammeaftalens løbetid reelt er 3 500 000 DKK, såfremt forbruget de kommende 4 år svarer til det historiske forbrug. Der er angivet et højere maksimalt forbrug for at imødekomme eventuelle ændringer som kan øge behovet for multitools.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk