23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 094-167844
Offentliggjort
18.05.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Det Europæiske Miljøagentur (EEA)

Bistand til EEA i forbindelse med etablering og koordinering af Copernicus' »in situ«-komponent


Det Europæiske Miljøagentur (EEA)

Indkaldelse af interessetilkendegivelser


Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontakt(er):

Det Europæiske Miljøagentur (EEA), att. fr. Bitten Serena, Kongens Nytorv 6, 1050 København K, DANMARK. Tlf. +45 33367138. Fax +45 33367199. E-mail: procurement@eea.europa.eu

Internetadresse(r):

 

Overordnet adresse for den ordregivende myndighed: http://www.eea.europa.eu

 

 

Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.eea.europa.eu/about-us/tenders

 

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til:

 

Se under kontakt(er) ovenfor.

 

Specifikationer og yderligere dokumenter kan fås ved henvendelse til:

 

Se under kontakt(er) ovenfor.

 

Ansøgninger skal adresseres til:

 

Se under kontakt(er) ovenfor.

 

I.2) Type ordregivende myndighed:
Europæisk institution/agentur eller international organisation.
I.3) Hovedaktiviteter:
Miljø.
I.4) Tildeling af kontrakt på vegne af andre ordregivende myndigheder:
Den ordregivende myndighed køber på vegne af andre ordregivende myndigheder: nej.


Del II: Genstand for indkaldelsen af interessetilkendegivelser

II.1) Titlen på indkaldelsen af interessetilkendegivelser:
Bistand til EEA i forbindelse med etablering og koordinering af Copernicus' »in situ«-komponent.
II.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted:
Tjenesteydelser.
Tjenesteydelseskategori nr. 27: andre tjenesteydelser.
Hovedleverings- eller -udførelsessted for bygge- eller anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne:
Udførelsesstedet vil blive specificeret i udbudsmaterialet for hver tjenesteydelseskontrakt (f.eks. kontrahentens egne lokaler, EEA's lokaler eller andre lokaliteter).
II.3) Beskrivelse af det eller de områder, der er omfattet af indkaldelsen af interessetilkendegivelser:
EEA spiller en central rolle i forbindelse med Copernicustjenesterne, især den tekniske koordinering og implementering af den paneuropæiske og lokale komponent i Copernicus' landovervågningstjeneste samt Copernicus' »in situ«-komponent. En delegationsaftale mellem EEA og EU om Copernicus' landovervågningstjeneste og Copernicus' tværgående »in situ«-koordineringsaktiviteter blev undertegnet den 1.12.2014. Denne delegationsaftale omhandler følgende hovedopgaver i Copernicus' »in situ«-komponent:
1. etablering og opretholdelse af et overblik over den aktuelle situation omkring »in situ«-data til Copernicus-tjenesterne
2. operativ levering af tværgående »in situ«-data, herunder Copernicustjenesters adgang til referencedata
3. forvaltning af partnerskaber med dataleverandører for at forbedre adgang til og anvendelsesbetingelser for »in situ«-data til Copernicustjenester
4. støtte til Europa-Kommissionen og Copernicustjenesteudbydere/betroede Copernicusenheder ved søgning efter løsninger på levering af de nødvendige »in situ«-data.
På grund af kompleksiteten af Copernicus' »in situ«-komponent og for at sikre rettidig og effektiv udførelse af ovennævnte opgaver beder EEA dets institutionelle netværk EIONET om bistand. EEA agter at oprette en taskforce på 3 til 5 eksperter, der vil blive valgt fra puljen af eksperter til rådighed via EIONET-netværket, til at bistå EEA i arbejdet med Copernicus' »in situ«-koordinering.
De specifikke opgaver for medlemmerne af EIONET Copernicus »in situ«-taskforcen vil være direkte knyttet til de årlige Copernicusarbejdsprogrammer. De årlige arbejdsprogrammer udarbejdes af Europa-Kommissionen i samråd med medlemsstaterne, dvs. Copernicus' brugerforum og Copernicusudvalget. De årlige arbejdsprogrammer for 2014 og 2015 er allerede godkendt. Det årlige arbejdsprogram for 2016 forventes godkendt i september 2015.
I det første operative år forventes det, at taskforcen vil få en betydelig arbejdsbyrde. Det årlige arbejdsprogram for 2014 og 2015 for den tværgående Copernicus »in situ«-koordinering indeholder en række specifikke opgaver. De vigtigste opgaver, der skal gennemføres, er:
1. gennemgang og opdatering af »in situ«-datakrav for de 4 Copernicustjenester (landovervågning, beredskabsstyring, atmosfæremiljøovervågning og havmiljøovervågning)
2. udarbejdelse af de første opgørelser over »in situ«-data, der kræves af klima- og sikkerhedstjenesterne (i defineringsfasen)
3. understøttelse af EEA med tilrettelæggelse af workshopper og andre »in situ«-relevante arrangementer i EEA og Europa-Kommissionen (f.eks. »in situ«-workshop med Copernicustjenester i efteråret 2015)
4. etablering og/eller fortsættelse af dialogen med de europæiske tematiske koordinationsnetværk, der sigter mod fastsættelse og om nødvendigt formalisering af deres rolle i den tematiske koordinering af »in situ«-data, hvis der identificeres tværgående behov
5. indledning af forhandlinger med de nationale dataleverandører med henblik på at indhente deres forpligtelse på gratis levering af deres data til Copernicus' behov
6. bidrage med Copernicus' »in situ«-komponent til det globale jordobservationssystem af systemer (GEOSS).
Resultaterne fra opgave 1 og 2 skal indgå i en workshop, der skal samle følgende gruppe af interessenter:
— Copernicustjenesteudbydere
— »in situ«-dataleverandører (nationale, regionale, europæiske, internationale)
— relevante EIONET-interessenter
— Europa-Kommissionen.
De overordnede mål for workshoppen skal være:
1. identificering af og aftale med interessenter i Copernicustjenester på de områder (datatemaer), for hvilke der kræves konkrete aktioner for at lette adgangen til »in situ«-data for Copernicustjenester
2. prioritering af aktioner om udførelse af tværgående »in situ«-datakoordinering og udarbejdelse af en køreplan for yderligere implementering af Copernicus' »in situ«-komponent.
Arbejdet med opgave 4 og 5 skal tilrettelægges på baggrund af de konklusioner, der drages af workshoppen i punkt 3 ovenfor. Dog kan nogle særlige aktiviteter i disse punkter iværksættes tidligere, hvis de kan bygge på tidligere etablerede kontakter.
Resultaterne af arbejdet skal afspejles i forskellige rapporter: status for krav, status for tilgængelige datasæt, køreplan for »in situ«-koordineringsaktiviteter, datadelingsaftaler.
Med henblik på en korrekt gennemførelse af opgaverne angivet ovenfor kræves det, at ansøgere:
— kan arbejde på fuld tid eller på deltid i deres hjemlande og om nødvendigt i EEA's lokaler, inklusive intensive rejseaktivitet til EEA, Europa-Kommissionen og operatører af Copernicustjenester
— har meget godt kendskab til skriftlig og mundtlig engelsk.
II.4) Oplysninger vedrørende partier:
Denne indkaldelse af interessetilkendegivelser er inddelt i partier: nej.
II.5) Oplysninger om underentreprise:
Underentreprise er tilladt: nej.
II.6) CPV-klassifikation (»Common Procurement Vocabulary«):
72300000.
II.7) Yderligere oplysninger:

Alle dokumenter og yderligere oplysninger kan gennemses og hentes på EEA's eksterne websted på følgende adresse: http://www.eea.europa.eu/about-us/tenders/calls-for-expression-of-interest


Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Retlig form, der kræves af den sammenslutning af entreprenører, leverandører eller tjenesteydere, ordren tildeles (i givet fald):

Se venligst afsnit 8 i udbudsmaterialet, der finder anvendelse på denne indkaldelse af interessetilkendegivelser, og som er tilgængeligt på: http://www.eea.europa.eu/about-us/tenders/calls-for-expression-of-interest

III.2) Økonomisk og finansiel situation:

Se venligst afsnit 9.2.2 i udbudsmaterialet, der finder anvendelse på denne indkaldelse af interessetilkendegivelser, og som er tilgængeligt på: http://www.eea.europa.eu/about-us/tenders/calls-for-expression-of-interest

III.3) Teknisk kompetence:

Se venligst afsnit 9.2.3 i udbudsmaterialet, der finder anvendelse på denne indkaldelse af interessetilkendegivelser, og som er tilgængeligt på: http://www.eea.europa.eu/about-us/tenders/calls-for-expression-of-interest

III.4) Faglig kompetence:

Se venligst afsnit 9.2.3 i udbudsmaterialet, der finder anvendelse på denne indkaldelse af interessetilkendegivelser, og som er tilgængeligt på: http://www.eea.europa.eu/about-us/tenders/calls-for-expression-of-interest


Del IV: Procedurer

IV.1) Type procedure:
Begrænset.
IV.2) Udelukkelsesgrunde:
Ansøgere vil blive udelukket fra deltagelse i en kontrakt, hvis:
a) de er under konkurs eller likvidation, har indstillet deres erhvervsvirksomhed, deres anliggender administreres af domstolen, de har indgået en aftale med kreditorer eller lignende foranstaltninger, eller er genstand for andre procedurer af lignende art eller befinder sig i en lignende situation, som stammer fra en tilsvarende procedure i henhold til nationale love og bestemmelser
b) de ved en retskraftig dom er blevet dømt for et strafbart forhold, der rejser tvivl om deres faglige hæderlighed
c) de i forbindelse med udøvelsen af deres erhverv har begået en alvorlig fejl
d) de ikke har opfyldt deres forpligtelser med hensyn til betaling af bidrag til sociale sikringsordninger eller skatter
e) de svigagtigt har givet urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kan kræves af den anvisningsberettigede tjenestegren
f) andet: De er pålagt en administrativ sanktion for at have givet urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, som kræves af den ordregivende myndighed som betingelse for deltagelse i udbudsproceduren, eller har undladt at afgive disse oplysninger, eller har gjort sig skyld i alvorligt brud på kontrakter omfattet af EU's budget.
IV.3) Udvælgelseskriterier:

Se venligst afsnit 9.2 i udbudsmaterialet, der finder anvendelse på denne indkaldelse af interessetilkendegivelser, og som er tilgængeligt på: http://www.eea.europa.eu/about-us/tenders/calls-for-expression-of-interest

IV.4) Administrative oplysninger
IV.4.1) Sagsnummer:
EEA/IDM/CEI/15/008.
IV.4.2) Gyldighedsfrist for den liste, den opstilles på baggrund af denne indkaldelse af interessetilkendegivelser:
Listen vil være gyldig i 3 år fra datoen, hvorpå denne bekendtgørelse blev sendt til Den Europæiske Unions Publikationskontor.
Ansøgninger om optagelse på listen kan indgives på ethvert tidspunkt i denne listes gyldighedsperiode, med undtagelse af de sidste 3 måneder af den periode.
IV.4.3) Frist for indgivelse af ansøgninger:
7.2.2018.
IV.4.4) Sprog, som ansøgningerne skal være affattet på:
Samtlige de officielle EU-sprog.
Bemærk venligst, at EEA's arbejdssprog er engelsk.


Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Fremlægning og indgivelse af ansøgninger:
Ansøgning indgives under streng overholdelse af oplysningerne i henhold til afsnit 11 i udbudsmaterialet.
VI.3) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
5.5.2015.

Send til en kollega

0.031