Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=fmhekgmqlv
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=fmhekgmqlv
Udbyder
Ringkøbing- Skjern Forsyning A/S
Vindere
Valgt leverandør
(20.05.2020)
Brdr. A & O Johansen
Albertslund
Indkøb af plastrør og brønde (genudbud)
Ringkøbing- Skjern Forsyning A/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
By: Skjern
NUTS-kode: DK041
Land: Danmark
Kontaktperson: Martin Lunde Andersen
E-mail: maan@rsforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rsforsyning.dk
By: Holstebro
NUTS-kode: DK041
Land: Danmark
Kontaktperson: Kai Krogholm Christensen
E-mail: kai@niras.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.niras.dk
Del II: Genstand
Indkøb af plastrør og brønde (genudbud)
Ringkøbing- Skjern Forsyning A/S gennemfører hermed genudbud af indkøb af plastrør og brønde.
Omfang:
— Ca. 26 km PE ledning for vacuumsystem
— Ca. 10 km kloakledning for gravitationssystem
— Ca. 1 000 brønde Ø 315-ø 600 mm
— Ca. 330 PE brønde Ø 800
— Ca. 8 000 fittings
— Ca. 3 000 dæksler, karme, kegler og betonplader.
Leverandøren må påregne, at levering skal ske af 15 omgange. Første leverance med dele af gravitationssystemet, skal leveres umiddelbart efter kontraktindgåelse, mens sidste leverance skal leveres medio 2022.
Leveringssted vil være indenfor en radius på 10 km. fra Søndervig.
Se afsnit II.1.4).
Ca. 1 050 stk. Insitu m-stop samt ca. 3 000 stk. dæksler, karme, kegler og betonplader er option. Se tilbudslistens pkt. 2.3.1 og 3.0 med tilhørende underpunkter.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal udfylde dokumentlistens bilag 1.2.3 ESPD og vedlægge tilbuddet. Oplysningerne heri skal sætte udbyder i stand til at vurdere tilbudsgivers egnethed.
Bilaget udfyldes ved at downloade xml-filen og gemme denne lokalt. Herefter udfyldes filen via sagen på iBInder, under fanen ESPD.
Vælg ”jeg er økonomisk aktør”, vælg ”importer ESPD”, find den gemte xml-fil ved hjælp af browse-funktionen og angiv til sidst hvilket land virksomheden er placeret i. Klik på ”næste”, og ESPD er klar til at blive udfyldt.
Når bilaget er udfyldt, klik på ”eksporter” og gem filen lokalt. Herefter skal filen vedlægges tilbuddet i pdf-format.
En mere detaljeret vejledning i, hvordan ESPD virker og udfyldes, kan findes på konkurrence- og forbrugerstyrelsen hjemmeside: https://www.kfst.dk/udbud/
Afgives tilbud af et konsortium, skal hver deltager udfylde en særskilt ESPD.
Hvis tilbudsgiver - under henvisning til udbudslovens § 144, stk. 1 - i forbindelse med afgivelse af tilbud baserer sig på andre enheders tekniske og faglige og/eller økonomiske og finansielle formåen, skal der udfyldes og afleveres særskilte ESPD’er.
Udfyldelse af ESPD:
ESPD del II, Afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør:
1) Felterne/kasserne udfyldes
2) Spørgsmålet om, hvorvidt den økonomiske aktør deltager sammen med andre. Her sættes kun kryds i ”ja” hvis tilbud afgives som konsortium, joint venture eller lignende; ikke ved brug af underleverandører.
ESPD del II, afsnit B: Oplysninger om den økonomiske aktørs repræsentanter
3) Alle felter/kasser udfyldes, bortset fra fødested, fødselsdag og adresse
Del II, Afsnit C: Oplysning om udnyttelse af andre enheders kapacitet
4) Afsnittet udfyldes kun, hvis tilbudsgiver baserer sin formåen på andre enheders formåen (ikke ved afgivelse af tilbud som konsortium eller lign.).
Del II, afsnit D: Oplysninger om underleverandører, hvis kapacitet den økonomiske aktør ikke baserer sig på
5) Afsnittet udfyldes ikke
Del III udelukkelsesgrunde
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 - 3 og § 136. I modsat fald er udbyder forpligtet til at udelukke tilbudsgiver, jf. dog § 135, stk. 4 og 5.
Tilbudsgiver skal desuden bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde, som omhandler konkurs mm., jf. udbudsloven § 137 nr. 2.
Del IV, Afsnit B, Økonomisk og finansiel formåen
1) Tilbudsgiver skal angive tilbudsgivers soliditetsgrad ved afslutningen af seneste regnskabsår. Soliditetsgraden beregnes som egenkapitalen som procentandel af balancesummen. Hvis en tilbudsgiver baserer sig på andres enheders (”støttevirksomheder”) formåen for at opfylde soliditetskravet, beregnes soliditetsgraden som summen af tilbudsgiverens og støttevirksomhedens egenkapital beregnet som procentandel af summen af tilbudsgiverens og støttevirksomhedens balancesummer. Hvis tilbudsgiveren er et konsortium, beregnes soliditetsgraden som summen af konsortieparternes egenkapital beregnet som procentandel af summen af konsortievirksomhedernes balancesummer.
2) Tilbudsgiver skal angive tilbudsgivers egenkapital ved afslutningen af seneste årsregnskab. Hvis en tilbudsgiver baserer sig på andres enheders (”støttevirksomheder”) formåen for at opfylde kravet til egenkapital beregnes den relevante egenkapital som summen af tilbudsgiverens og støttevirksomhedens egenkapital. Hvis tilbudsgiveren er et konsortium, beregnes den relevante egenkapital som summen af konsortieparternes egenkapital.
Del IV, Afsnit C: Teknisk og faglig formåen, jf. afsnit III.1.3).
Del V: Begrænsning af antallet af kvalificerede tilbudsgivere.
1) Afsnittet udfyldes ikke.
Del VI: Afsluttende erklæringer.
Afsnittet udfyldes med sted og dato. Der stilles ikke krav om underskrift.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiveren har en soliditetsgrad på mindst 10 % ved afslutningen af seneste regnskabsår.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiveren har en egenkapital på mindst 3 mio. ved afslutningen af seneste regnskabsår.
Tilbudsgiver skal udfylde dokumentlistens bilag 1.2.3 ESPD og vedlægge tilbuddet. Oplysningerne heri skal sætte udbyder i stand til at vurdere tilbudsgivers egnethed.
Bilaget udfyldes ved at downloade xml-filen og gemme denne lokalt. Herefter udfyldes filen via sagen på iBInder, under fanen ESPD.
Vælg ”jeg er økonomisk aktør”, vælg ”importer ESPD”, find den gemte xml-fil ved hjælp af browse-funktionen og angiv til sidst hvilket land virksomheden er placeret i. Klik på ”næste”, og ESPD er klar til at blive udfyldt.
Når bilaget er udfyldt, klik på ”eksporter” og gem filen lokalt. Herefter skal filen vedlægges tilbuddet i pdf-format.
En mere detaljeret vejledning i, hvordan ESPD virker og udfyldes, kan findes på konkurrence- og forbrugerstyrelsen hjemmeside: https://www.kfst.dk/udbud/
Afgives tilbud af et konsortium, skal hver deltager udfylde en særskilt ESPD.
Hvis tilbudsgiver - under henvisning til udbudslovens § 144, stk. 1 - i forbindelse med afgivelse af tilbud baserer sig på andre enheders tekniske og faglige og/eller økonomiske og finansielle formåen, skal der udfyldes og afleveres særskilte ESPD’er.
Udfyldelse af ESPD:
ESPD del II, Afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør:
1) Felterne/kasserne udfyldes
2) Spørgsmålet om, hvorvidt den økonomiske aktør deltager sammen med andre. Her sættes kun kryds i ”ja” hvis tilbud afgives som konsortium, joint venture eller lignende; ikke ved brug af underleverandører.
ESPD del II, afsnit B: Oplysninger om den økonomiske aktørs repræsentanter
3) Alle felter/kasser udfyldes, bortset fra fødested, fødselsdag og adresse
Del II, afsnit C: Oplysning om udnyttelse af andre enheders kapacitet
4) Afsnittet udfyldes kun, hvis tilbudsgiver baserer sin formåen på andre enheders formåen (ikke ved afgivelse af tilbud som konsortium eller lign.).
Del II, afsnit D: Oplysninger om underleverandører, hvis kapacitet den økonomiske aktør ikke baserer sig på
5) Afsnittet udfyldes ikke
Del III udelukkelsesgrunde
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 - 3 og § 136. I modsat fald er udbyder forpligtet til at udelukke tilbudsgiver, jf. dog § 135, stk. 4 og 5.
Tilbudsgiver skal desuden bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde, som omhandler konkurs mm., jf. udbudsloven § 137 nr. 2.
Del IV, afsnit B, Økonomisk og finansiel formåen, jf. afsnit II.1.2).
Del IV, afsnit C: Teknisk og faglig formåen:
1) Tilbudsgiver skal angive sine mest betydelige sammenlignelige leverancer, der er leveret inden for de seneste 3 år, regnet fra tilbudsfristens udløb. For så vidt angår rammeaftaler eller andre kontrakter, hvor levering sker af flere omgange, er det udelukkende de leverancer der er udført inden for nævnte tidsgrænse, der kan medtages som reference. Med "sammenlignelige leverancer" forstås referencer vedrørende levering af plastrør og brønde til brug for spildevandskloakering med en værdi på mindst 2 mio. DKK. For hver reference anføres: Beskrivelsen af det leverede, økonomisk værdi, ordregiver og leveringstidspunkt.
Referencer kan vedlægges i selvstændigt bilag.
Del V: Begrænsning af antallet af kvalificerede tilbudsgivere:
1) Afsnittet udfyldes ikke.
Del VI: Afsluttende erklæringer
Afsnittet udfyldes med sted og dato. Der stilles ikke krav om underskrift.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har mindst 1 sammenlignelig reference, der er leveret inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb.
Se udbudsmaterialet, herunder kontakten.
Del IV: Procedure
Tilbudsgivere kan ikke overvære åbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet kan tilgås på: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=fmhekgmqlv
Konsortium:
Afgives tilbud af et konsortium, skal hver deltager udfylde en særskilt ESPD.
Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes.
Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen.
Tilbud afgivet af et konsortium skal vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring (Dokumentlistens bilag 1.2.1 konsortieerklæring), hvori konsortiedeltagerne erklærer, at de hæfter solidarisk og direkte i forhold til bygherre.
Roller/ansvarsområder for hver enkelt deltager i konsortiet skal angives, og det skal fremgå af erklæringen, hvilken konsortiedeltager, der med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med bygherre.
Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen:
Hvis tilbudsgiver - under henvisning til udbudslovens § 144, stk. 1 - i forbindelse med afgivelse af tilbud baserer sig på andre enheders tekniske og faglige og/eller økonomiske og finansielle formåen, skal der udfyldes og afleveres særskilte ESPD’er.
Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være tilbudsgiverteamets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle virksomheder i tilbudsgiverteamet, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen.
Tilbuddet skal vedlægges en erklæring, hvor de enheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på, binder sig til at stille de angivne ressourcer til rådighed for tilbudsgiveren (Bilag 1.2.2 Rådighedserklæring).
Indhentning af dokumentation:
Den tilbudsgiver, som udbyder har til hensigt at tildele kontrakten, skal dokumentere oplysningerne afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § 159, stk. 2 og § 151, stk. 2.
Udelukkelsesgrunde:
Som bevis for, at tilbudsgiver eller visse personer, der er tilknyttet tilbudsgiver, jf. § 135, stk. 2 ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 samt § 137, stk. 1, nr. 2 vedlægges:
1) Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i § 135, stk. 1.
2) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunden i § 135, stk. 3.
For så vidt angår danske tilbudsgivere, kan beviset bestå i en serviceattest. Serviceattester udstedes af Erhvervsstyrelsen. Udsteder det land, hvori tilbudsgiver er hjemmehørende, ikke de nævnte certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de i § 135, stk. 1 og 3 nævnte tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2.
Dokumentationen må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen.
Økonomiske og finansielle mindstekrav:
Revideret årsregnskab eller revisorattesteret dokument, der indeholder oplysning om tilbudsgivers egenkapital og soliditetsgrad, som anført i afsnit 8.2.
Faglige og tekniske mindstekrav:
Referencer anført i ESPD eller selvstændigt bilag betragtes som dokumentation, hvorfor der i forbindelse med dokumentationen ikke skal fremsendes yderligere.
By: Viborg
Land: Danmark
Klager over udbud skal indgives inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden.
I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres om opsættende virkning af klagen.
By: Valby
Land: Danmark