23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 066-157334
Offentliggjort
02.04.2020
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Region Syddanmark

Markedsdialog om it-understøttelse af Sterilcentralen på OUH


Region Syddanmark

Forhåndsmeddelelse

Denne bekendtgørelse er kun vejledende

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Syddanmark
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: J.B. Winsløws Vej 4
By: Odense C
NUTS-kode: DK031
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Stavnskær
E-mail: Mette.Stavnskaer.Christiansen@rsyd.dk
Telefon: +45 21810817

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/22879374-3f67-407d-9350-382c092080e0/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/22879374-3f67-407d-9350-382c092080e0/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Økonomiske og finansielle anliggender

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Markedsdialog om it-understøttelse af Sterilcentralen på OUH

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Region Syddanmark, Odense Universitetshospital (OUH) er i øjeblikket i forberedelsesfasen vedrørende en anskaffelse af it-understøttelse af Sterilcentralen til OUH. Som en del af forberedelsen vil OUH gerne i dialog med markedet. Se nærmere i II.2.4) beskrivelsen af udbuddet.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 40 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

Odense

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Formålet med markedsdialogen er at få afdækket, om der er potentielle leverandører på markedet, der har interesse i at levere en løsning for it-understøttelse af sterilcentralen for OUH, herunder om leverandørerne har teknisk mulighed for at opfylde OUHs forretningsmæssige behov. Hovedstrukturen, disponering og beskrivelse af servicebyen, sterilcentralen og logistikkonceptet på OUH bygger på et case cart koncept, hvor sterilvarer mellem operationsafdelinger og sterilcentralen ankommer i tide til alle operationer. Konceptet forudsætter således automatisering af sterilcentralen og transporten på OUH. På baggrund af OUHs forretningsmæssige behov er der følgende nødvendige krav til funktionalitet, interoperabilitet, integrationer og implementering af it-understøttelse til sterilcentralen:

— Det skal være muligt at spore alle produkter (implantater og LOT numre) i hele sterilcentralen og til patienten

— Det skal være muligt at fastlægge niveauet af sporing på bakkeniveau eller enkeltinstrumentniveau med henblik på overholdelse af UDI (Identifikation og mærkning af medicinsk udstyr)

— Systemet skal automatisk kunne omsætte en operationsbooking fra Bookplan til en plukkeordre til det automatiske lager

— Systemet skal kunne håndtere bestillinger, hjemkald, fordelingsprincipper i automatisk lager og ved pakning af operationsleverancer

— Systemet skal kunne håndtere akutte case carts og automatisk genbestilling af disse

— Systemet skal kunne håndtere automatisk tilbagekald af case carts i tilfælde af at operationer aflyses eller flyttes

— Systemet skal kunne generere et forecast for bestillinger via ILS, der tilsikre høj grad af sikkerhed for at udstyr til operationer er på lager

— Systemet skal kunne beregne om udstyr til en operation forventes at være på lager på det planlagte tidspunkt for operationens start (via integration med Bookplan) og aktivt kunne advisere brugeren hvis en operationsleverance fejler

— Det skal være muligt automatisk at kunne prioritere udstyr som systemet ved skal anvendes til en operation forud for udstyr som ikke skal anvendes indenfor kort tid

— Systemet skal kunne opsamle procesdata fra procesudstyr som vaskemaskiner og autoklaver

— Der skal være mulighed for lokationstyring af instrumenter udsendt til opbevaring ved operationsgangen og ved ambulatorier

— Der skal være mulighed for lagerstyring ifm. manuelt pluk i det automatiske lager i tilfælde af funktionsfejl i det automatiske lager

— Automatisk opdatering af lagerindhold efter manuel indgriben

— Systemet skal være implementeret og leveret til ibrugtagning i oktober 2021.

For generel information om OUH: http://www.ouh.dk

Markedsdialogen foregår skriftligt, og potentielle leverandører deltager ved at fremsende et høringssvar. Høringssvar skal indeholde en redegørelse for, om og hvordan leverandøren ser sig i stand til at it-understøtte OUHs behov for sterilcentralen til OUH. Se nærmere om fremsendelse af høringsvar i II.2.14) yderligere oplysninger.

På baggrund af markedsdialogen vil Region Syddanmark udarbejde dokumentation, der opsummerer markedsdialogen. Dokumentationen vil blive gjort tilgængelig på Ethics, jf. link i I.3) kommunikation.

II.2.14) Yderligere oplysninger

Høringssvar skal være skriftlige og udformet på dansk. Fristen for høringssvar er mandag, den 20. april 2020, kl. 23.59. Høringsvar og eventuelle spørgsmål til markedsdialogen skal fremsendes til Mette Stavnskær på Mette.Stavnskaer.Christiansen@rsyd.dk

II.3) Foreløbig dato for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse:
31/03/2020

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
31/03/2020

Send til en kollega

0.047