23948sdkhjf

Fakta om udbudet

Offentliggjort
27.02.2015

Danmark-Kastrup: Vandmålere 2015/S 041-070615


Danmark-Kastrup: Vandmålere

2015/S 041-070615

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Varer

Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Tårnbyforsyning A/S
Gemmas Alle 39
Øllgaard Gådgivende Ingeniører A/S
Anders Christiansen, Øllgaard
2770 Kastrup
DANMARK
+45 40261956

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://http://www.taarnbyforsyning.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://http://www.taarnbyforsyning.dk/da-DK/Udbud.aspx

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://http://www.ollgaard.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2)

Hovedaktivitet

Vand

I.3)

Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne

Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1)

Beskrivelse

II.1.1)

Ordregiverens betegnelse for kontrakten:

9.500 fjernaflæselige vandmålere til drikkevand til private husholdninger og mindre erhverv samt tilhørende aflæsningssystem.

II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Varer

Indkøb

Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Tårnby Kommune.

NUTS-kode DK012

II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt

II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale

II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

Levering af 9 500 fjernaflæselige vandmålere til drikkevand inkl. tilhørende aflæsningssystem.

Aflæsning skal kunne ske ved drive-by-funktion og skal være forberedt til senere udbygning til direkte fjernaflæsning. Målerlevering over en 5-årig periode. Målerne skal være elektroniske og må ikke indeholde bevægelige dele. Byggelængde 190 mm.

Der skal medfølge pakninger, kontraventil og si til hver vandmåler.

Målerne skal være godkendt i henhold til MID-regulativ til drikkevand.

Håndterminal/udstyr skal kunne håndtere aflæsning af mindst 9 500 målere samt overføre disse data til ordregivers FAS — ForbrugsAfregningsSystem.

Tilbudsgiver skal levere en samlet løsning, som sikrer at data leveres sikkert fra målere til FAS-system, herunder datasikkerhed og backup, samt vedligehold af fjernaflæsningssystemet indenfor kontraktens varighed.

II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

38421100 Vandmålere

II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej

II.1.8)

Oplysninger om delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej

II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej

II.2)

Kontraktens mængde eller omfang

II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Anslået værdi eksklusive moms

interval: mellem 6 000 000 og 9 000 000 DKK

II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: nej

II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej

II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 60 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)

Kontraktbetingelser

III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Betalingsfrist er 30 dage netto efter successive leveringer.

III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Der kræves ikke særlig retlig form.

III.1.4)

Andre særlige vilkår:

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej

III.2)

Betingelser for deltagelse

III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tro og love-erklæring om:

— ubetalt, forfalden gæld til det offentlige

— at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelseskriterierne i Rådets Direktiv 2004/18/EF (Udbudsdirektivet) artikel 45. Der kan fremsendes anmærkningsfri Serviceattest fra Erhvervsstyrelsen.

III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbudsgivere skal dokumentere:

— en egenkapital svarende til kontraktsummen

— omsætningen på vandmålere skal mindst udgøre 5 000 000 DKK pr. år

— at virksomhedens driftsresultater i de seneste tre regnskabsår mindst skal have et gennemsnit på over 0 DKK.

III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbudsgivere skal dokumentere:

— at tilbudsgiver har gennemført sammenlignelige ydelser for tilsvarende forsyningsvirksomheder

— at der rådes over en supportorganisation for både måler og fjernaflæsningsudstyr, samt datahåndtering i forhold til FAS-systemer.

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

Der skal vedlægges:

— liste over referencer over sammenlignelige ydelser udført inden for de seneste 3 år. Mindstekravet er, at virksomheden har haft sammenlignelige leverancer i et omfang, der mindst svarer til værdien af kontrakten i ét år (målt som gennemsnit for ét år).

— kort beskrivelse af supportorganisation for målere

— kort beskrivelse af supportorganisation for fjernaflæsningsudstyr, herunder hardware og software

— kort beskrivelse af supportorganisation for kobling til FAS-system.

Såfremt ansøgeren er et konsortium eller en sammenslutning, skal ovennævnte oplysninger fremlægges for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen.

Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen (underleverandører eller andre virksomheder i samme koncern som ansøger) skal ansøger godtgøre, at ansøger kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for leverancen, f.eks. ved en erklæring, eller ved at fremlægge dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed.

Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, skal ansøger fremlægge oplysninger som nævnt ovenfor for den/de pågældende enheder.

Såfremt ansøgeren er et konsortium eller en sammenslutning, skal ovennævnte oplysninger fremlægges for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen.

Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen (underleverandører eller andre virksomheder i samme koncern som ansøger) skal ansøger godtgøre, at ansøger kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for leverancen, f.eks. ved en erklæring, eller ved at fremlægge dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed.

Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, skal ansøger fremlægge oplysninger som nævnt ovenfor for den/de pågældende enheder.

III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter

III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter

III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession

III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1)

Type procedure

IV.1.1)

Type procedure

Forhandling

Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej

IV.2)

Tildelingskriterier

IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier

1. Økonomi. Vægtning 60

2. Kvalitet. Vægtning 40

IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej

IV.3)

Administrative oplysninger

IV.3.1)

Sagsnummer hos ordregiveren:

IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej

IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

23.3.2015

IV.3.5)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.

IV.3.6)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

IV.3.7)

Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej

VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

VI.3)

Yderligere oplysninger:

Udbuddet foretages som udbud med forhandling, det vil sige at ordregiver prækvalificerer et antal virksomheder i overensstemmelse med de krav, der fremgår oven for under del III. Herefter fremsendes udbudsmaterialet til de prækvalificerede, der opfordres til at afgive tilbud. Andre har ikke adgang til udbudsmaterialet.

Ordregiver indleder herefter forhandlinger med tilbudsgiverne. Ordregiver forbeholder sig ret til at shortliste og således kun indlede forhandlinger med de, der har afgivet de bedst egnede tilbud, såfremt der er indkommet mere end fem tilbud.

Ordregiver forbeholder sig ret til efter første forhandlingsrunde at opfordre de tilbudsgivere, der har afgivet de tre bedst egnede tilbud til at forny deres tilbud og herefter indlede forhandlinger med disse om tildelingen af kontrakten.

Tilbudsgiver forbeholder sig yderligere ret til at foretage en yderligere forhandlingsrunde efter shortlistning.

Shortlistning og tildeling af ordren vil ske i overensstemmelse med de tildelingskriterier, der vil fremgå af udbudsmaterialet.

VI.4)

Klageprocedurer

VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK

+45 35291095
www.klfu.dk

VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage skal indgives inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.

VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK

+45 41715000
www.kfst.dk
+45 71415100

VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

25.2.2015

Send til en kollega

0.031