23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 044-076593
Offentliggjort
04.03.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Nordjylland

Vindere

Mobiltelefoni, mobilbredbånd, terminaler samt beslægtede ydelser, fasttelefoni — trafikløsning til datacentre, nummerserier, almindelige telefonlinjer, faste kredsløb, alarmlinjer samt beslægtede ydelser

(09.06.2015)
TDC A/S
Teglholmsagde 1
0900 København C

Opdateringer

Opdatering
(21.05.2015)

I stedet for:

VI.3) Yderligere oplysninger:

—.

Læses:

VI.3) Yderligere oplysninger:
Region Nordjylland har ved en udbudsbekendtgørelse nr. 2015/S 044-076593 af den. 4.3.2015 udbudt tre separate delaftaler vedrørende telefoni. Det skal hermed meddeles, at Region Nordjylland har besluttet at annullere udbuddet af Delaftale 2 (Hjemmearbejdspladser). Annullationen skyldes, at Region Nordjylland kun har modtaget et tilbud, hvilket tilbud imidlertid ligger langt over regionens budget for det pågældende udbud, hvorfor tilbuddet er uantageligt. Region Nordjylland har efter annullationen til hensigt at indlede udbud med forhandling, jf. udbudsdirektivets artikel 30, stk. 1, litra a.

Rammeaftaler vedrørende indkøb af mobiltelefoni, mobilbredbånd, terminaler, fastnettelefoni, hjemmearbejdspladser, visse institutionsopkoblinger og tilknyttede ydelser


Region Nordjylland

Danmark-Aalborg: Telekommunikation

2015/S 044-076593

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Region Nordjylland
Niels Bohrs Vej 30
Poul Qvist Christensen
9220 Aalborg
DANMARK
+45 30234013

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.rn.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=xbhqrrimuj

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=xbhqrrimuj

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2)

Type ordregivende myndighed

Regional eller lokal myndighed

I.3)

Hovedaktivitet

Generelle offentlige tjenester

Sundhed

I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: ja

Rammeaftalen kan tillige udnyttes til brug i følgende fællesoffentlige samarbejder: P-VIT og Telecare Nord
9220
Niels Bohrs Vej 30 Aalborg
DANMARK

Del II: Kontraktens genstand

II.1)

Beskrivelse

II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Rammeaftaler vedrørende indkøb af mobiltelefoni, mobilbredbånd, terminaler, fastnettelefoni, hjemmearbejdspladser, visse institutionsopkoblinger og tilknyttede ydelser.

II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Tjenesteydelser

Tjenesteydelseskategori nr. 5: Teletjenester

NUTS-kode DK050

II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale

II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale

Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i måneder: 36

II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Region Nordjylland udbyder med denne udbudsbekendtgørelse et antal rammeaftaler indenfor telefoniområdet. Det nærmere indhold af hver rammeaftale er specificeret nedenfor. Ydelserne skal leveres til brug på alle regionens opgaveområder, herunder blandt andet til Region Nordjyllands somatiske hospitaler, psykiatrien, specialinstitutioner, administrative funktioner og fællesoffentlige samarbejder, der administreres af Region Nordjylland. Idet ydelserne bl.a. skal leveres til vitale områder indenfor sundhedssektoren, indeholder kravspecifikationerne meget høje krav til leveringssikkerhed og sikker drift i de leverede ydelser.

De udbudte ydelser er opdelt i tre (3) delaftaler.

De 3 delaftaler dækker:

Delaftale 1: Mobiltelefoni, mobilbredbånd, terminaler samt beslægtede ydelser, Fastnettelefoni — trafikløsning til datacentre, nummerserier, almindelige telefonilinjer, faste kredsløb, alarmlinjer samt beslægtede ydelser.

Delaftale 2: Hjemmearbejdspladser og internetforbindelser til mindre regionale lokaliteter, institutioner, sundhedshuse, mv. (internetforbindelser).

Delaftale 3: Institutionsopkoblinger til mindre regionale lokaliteter, institutioner, sundhedshuse, mv.

Det nærmere indhold af hver delaftale er beskrevet nedenfor i »Oplysninger om delaftaler«.

Det vil være muligt at byde på en eller flere delaftaler.

Der vil alene blive indgået én (1) rammeaftale med én (1) leverandør pr. delaftale, jf. også ovenfor punkt II.1.4).

1) I Udbudsbilag 1, jf. nærmere nedenfor punkt VI.3), skal tilbudsgiver i tabellen under punkt 1. »Antal delaftaler, der afgives tilbud på« afkrydse, hvilke delaftaler tilbudsgiver ønsker at afgive tilbud på.

II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

64200000 Telekommunikation, 32000000 Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr

II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja

II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja

Der kan afgives bud på alle delaftaler

II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej

II.2)

Kontraktens mængde eller omfang

II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: ja

Beskrivelse af disse optioner: Der udbydes en option på forlængelse af kontraktperioden 1 gange, med op til 12 måneder.

II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: ja

Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1

Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:

måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)

II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Varighed i måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1Betegnelse: Mobiltelefoni, mobilbredbånd, terminaler samt beslægtede ydelser, Fastnettelefoni — trafikløsning til datacentre, nummerserier, almindelige telefonlinjer, faste kredsløb, alarmlinjer samt beslægtede ydelser
1)

Kort beskrivelse

Delaftalen anvendes til indkøb af nedenstående samt beslægtede ydelser:

— Mobiltelefoni og mobilbredbånd samt infrastrukturydelser og tjenester, der er bundet til leverandøren — eksempelvis prioritering i mobilnettet, lokalnummerplaner, søgegrupper, mobile sikkerhedsløsninger og enleverandør dækningsanlæg.

— Terminaler til brug for mobiltelefoni og mobilbredbånd, sortimentet vil bl.a. omfatte mobiltelefoner, smartphones, phablets, tablets og mobilmodem/-routere.

— Tilbehør, herunder eksempelvis covers, opladere, tasker, tastaturer, mv.

— Trafikløsninger til datacentre.

— Nummerserier.

— ISDN30, ISDN2, PSTN og SIP linjer.

— Sikrede fastnet beredskabslinjer.

— Faste kredsløb (APL'er) og alarmlinjer.

— Vedligeholdelse og support i relation til ovenstående, herunder eksempelvis, overvågning, fejlafhjælpning og reparation.

2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

64200000 Telekommunikation, 32000000 Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr

3)

Mængde eller omfang

4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 2Betegnelse: Hjemmearbejdspladser og internetforbindelser til mindre regionale lokaliteter, institutioner, sundhedshuse, mv. (internetforbindelser)
1)

Kort beskrivelse

Delaftalen anvendes til indkøb af nedenstående samt beslægtede ydelser:

— Hjemmearbejdspladser til regionens medarbejdere.

— Internetforbindelser til mindre regionale lokaliteter, institutioner, sundhedshuse, mv.

— Leveranceområdet er primært geografien Region Nordjylland, enkelte forbindelser må påregnes at skulle leveres i det øvrige Danmark.

— Vedligeholdelse og support i relation til ovenstående, herunder eksempelvis, fejlafhjælpning og reparation.

2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

64200000 Telekommunikation, 32200000 Transmissionsudstyr til radiotelefoni, radiotelegrafi, radiofoni og fjernsyn

3)

Mængde eller omfang

4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 3Betegnelse: Institutionsopkoblinger til mindre regionale lokaliteter, institutioner, sundhedshuse, mv.
1)

Kort beskrivelse

Delaftalen anvendes til indkøb af nedenstående samt beslægtede ydelser:

— Institutionsopkoblinger til mindre regionale lokaliteter, institutioner, sundhedshuse, mv. baseret på fastfortrådede forbindelser eksempelvis kobber eller fiber.

— Forbindelserne skal leveres som forbindelser, der kan tilsluttes regionens datanetværk som en sikker forbindelse.

— Leveranceområdet er geografien i Region Nordjylland.

— Vedligeholdelse og support i relation til ovenstående, herunder eksempelvis, fejlafhjælpning og reparation.

2)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

64200000 Telekommunikation, 32200000 Transmissionsudstyr til radiotelefoni, radiotelegrafi, radiofoni og fjernsyn

3)

Mængde eller omfang

4)

Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

5)

Yderligere oplysninger om delaftaler

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)

Kontraktbetingelser

III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Betalingsbetingelserne vil fremgå af udbudsmaterialet. Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger m.v. med senere ændringer.

III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

1) Der stilles ingen særlige krav til sammenslutningens retlige form, men såfremt flere tilbudsgivere i forening (konsortier), skal der iblandt disse udpeges en ansvarlig leverandør, der tegner alle tilbudsgivere. Endvidere skal alle de deltagende virksomheder i konsortiet hæfte solidarisk, direkte og ubetinget for ydelsen og opfyldelsen af kontrakten.

2) Såfremt tilbuddet indgives at et konsortium, skal konsortiet beskrives i det i udbudsbilag 1, punkt 2 indsatte skema. Detaljeret beskrivelse af hver konsortiedeltager skal ske i udbudsbilag 1, punkt 3 — Oplysninger om tilbudsgivers firmanavn og selskabsform, mv.

III.1.4)

Andre særlige vilkår

III.2)

Betingelser for deltagelse

III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 3) Oplysning om tilbudsgivers firmanavn og selskabsform, CVR-nr., adresse, samt navn, e-mail og telefonnummer på tilbudsgivers kontaktperson. Udbudsbilag 1 skal benyttes.

4) Erklæring på tro og love om ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til bekendtgørelsen af lov om begrænsning af skyldners mulighed for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love, LBK nr. 336 af 13.5.1997. Udbudsbilag 1 skal benyttes. (HUSK UNDERSKRIFT).

5) Erklæring på tro og love om, at tilbudsgiver ikke befinder sig i en af de i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 1 og 2 anførte udelukkelsesgrunde. Udbudsbilag 1 skal benyttes. (HUSK UNDERSKRIFT).

Såfremt tilbuddet fremsendes af en sammenslutning af virksomheder (et konsortium,), skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed.

Det er endvidere et mindstekrav, at tilbudsgiver er en privat virksomhed med mere end én fuldtidsansat.

III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 6) En erklæring om den økonomiske aktørs samlede nettoomsætning og egenkapital, i de 3 seneste disponible regnskabsår. Udbudsbilag 1 skal benyttes (HUSK UNDERSKRIFT),

og,

7) En erklæring om den økonomiske aktørs omsætning ex. moms inden for det udbudte ydelsesområde, i de 3 seneste disponible regnskabsår. Udbudsbilag 1 skal benyttes (HUSK UNDERSKRIFT).

Hvis den økonomiske aktør er etableret eller har startet sin virksomhed på et senere tidspunkt, vedlægges samme oplysninger jf. ovenfor, for de disponible regnskabsår, hvor disse oplysninger foreligger.

Såfremt tilbud fremsendes af en sammenslutning af virksomheder (et konsortium), skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed i det omfang, den økonomiske aktørs omsætning ex. moms ønskes inddraget i vurderingen.

Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders økonomiske eller tekniske formåen, skal virksomheden godtgøre, at virksomheden råder over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse ved at fremlægge dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed for virksomheden. (Indeståelseserklæring). Udbudsbilag 1 skal benyttes (HUSK UNDERSKRIFT).

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som mindstekrav for delaftale 1 kræves en årlig omsætning på minimum 50 000 000 DKK ekskl. moms i det senest disponible regnskabsår inden for det ydelsesområde, der dækkes af delaftalen.

Som mindstekrav for delaftale 2 kræves en årlig omsætning på minimum 20 000 000 DKK ekskl. moms i det senest disponible regnskabsår inden for det ydelsesområde, der dækkes af delaftalen.

Som mindstekrav for delaftale 3 kræves en årlig omsætning på minimum 20 000 000 DKK ekskl. moms i det senest disponible regnskabsår inden for det ydelsesområde, der dækkes af delaftalen.

Ved sammenslutning af leverandører (et konsortium) beregnes omsætningen som leverandørernes samlede omsætning indenfor den delaftale der afgives tilbud på.

III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

8) Oversigt over de betydeligste tilsvarende leverancer inden for de ydelsesområder, der er dækket af de enkelte delaftaler, udført i løbet af de seneste 3 år, afhængigt af, hvornår den økonomiske aktør blev etableret eller startede sin virksomhed. Tilbudsgiver bedes for hvert ydelsesområde beskrive omfanget af ydelserne tillige med en kortfattet beskrivelse af, hvordan ydelserne er implementeret samt hvilke vedligeholdelses og supportydelser, der er leveret. Til alle leverancer ønskes oplyst en kontaktperson hos kunden til brug for eventuel kontrol af de afgivne oplysninger. Udbudsbilag 1 skal benyttes.

Såfremt ansøgningen fremsendes af en sammenslutning af virksomheder (et konsortium), skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed i det omfang, referencerne ønskes inddraget i vurderingen.

Såfremt virksomheden baserer sig på andre enheders økonomiske eller tekniske formåen, skal virksomheden godtgøre, at virksomheden råder over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse ved at fremlægge dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed for virksomheden (indeståelseserklæring). Udbudsbilag 1 skal benyttes.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Som mindstekrav kræves dokumenteret relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig leverance jf. pkt. II.1.5) inden for det ydelsesområde, der er dækket af den eller de delaftaler, der afgives tilbud på. Ved sammenslutning af leverandører (et konsortium) skal mindstekravet være opfyldt af konsortiedeltagerne til sammen (men ikke nødvendigvis hver for sig).

III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter

III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter

III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession

III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1)

Type procedure

IV.1.1)

Type procedure

Offentlig

IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen

IV.2)

Tildelingskriterier

IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument

IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej

IV.3)

Administrative oplysninger

IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Vejledende forhåndsmeddelelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 215-380895 af 7.11.2014

Andre forudgående offentliggørelser

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 39-066603 af 20.2.2015

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 247-466328 af 23.12.2014

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 243-428401 af 17.12.2014

IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

14.4.2015 - 12:00

IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage

IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.

Andet: I udbudsmaterialet er det angivet, i hvilket omfang tilbudsgiver må gøre af engelsk i tilbudsafgivelsen.

IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

IV.3.8)

Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)

Oplysninger om gentagelse

VI.2)

Oplysninger om EU-midler

VI.3)

Yderligere oplysninger

Denne udbudsbekendtgørelse offentliggøres i Den Europæiske Unions Tidende (TED) samt tillige på ordregivers hjemmeside på adressen: http://www.rn.dk/Om-Region-Nordjylland/Licitationer-og-udbud

A.

Udbuddet gennemføres via projektweb (iBinder). Udbudsmaterialet findes elektronisk på Region Nordjyllands iBinder portal. Adgang til oplysninger om udbuddet og udbudsmaterialet kan opnås via denne link: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=xbhqrrimuj

Ved oprettelse og login i iBinder tildeles tilbudsgiver adgang til Region Nordjyllands iBinder portal for nærværende udbud, hvorigennem alt kommunikation mellem ordregiver og tilbudsgiver foregår.

Support til brug af iBinder kan fås ved henvendelse på www.ibinder.dk Evt. spørgsmål vedr. adgang til udbudsmaterialet, skal sendes pr. mail til kontaktpersonen angivet ovenfor i punkt I.1).

B.

Bilag 5, delaftale 2 (adresser på hjemmearbejdspladser i MS Excel-fil) udleveres til tilbudsgiverne efter underskrivelse af databehandleraftale, der kan downloades fra udbuddets side i iBinder. Den underskrevne databehandleraftale fremsendes pr. mail (i pdf-format) til den i afsnit I.1) angivne kontaktperson. Husk underskrift og stempel. Det er krav, at det i punkt III.2.1) anførte mindstekrav om, at tilbudsgiver skal være en privatvirksomhed med mere end én fuldtidsansat, kan dokumenteres forud for udleveringen af bilag 5. Opmærksomheden henledes på, at databehandleraftalen indeholder vilkår om bod ved brud på aftalens behandlings- og tavshedsforpligtelser.

C.

Ydelserne har tidligere været udbudt i medfør af udbudsbekendtgørelse 2014/S 243-428401 af 17.12.2014, hvilket udbud blev aflyst ved udbudsbekendtgørelse 2015/S 039-066603 af 20.2.2015. I dette udbud udbydes samtlige ydelser i rammeaftaler med kun én (1) leverandør.

VI.4)

Klageprocedurer

VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinje Allé 17
2100 København Ø
DANMARK

+45 35291000
http://www.klfu.dk

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark

VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne mv., som følger: Klager skal være modtaget i klagenævnet:

— Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt,

— Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller

— Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale. Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jakobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK

+45 41715000
http://kfst.dk

VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

27.2.2015

Send til en kollega

0.047