23948sdkhjf

RS fastholder traditionen med trykt dansk katalog

Selvom en stor del af RS’ omsætning i dag sælges via internettet, er det årlige katalog på dansk og med et sortiment tilpasset det danske marked, nærmest blevet en institution blandt danske teknikere, og RS har derfor ingen planer om at gå 100 % online.
RS er Danmarks førende varehus for teknikere med en omsætning i det seneste regnskabsår på næsten 120 mio. kr. Omkring 40 % af kundernes indkøb foregår i dag online via http://www.rsonline.dk , hvor der også findes omfattende teknisk dokumentation for samtlige ca. 55.000 varenumre i det særlige danske sortiment.

Alligevel udgiver RS fortsat et dansksproget trykt katalog, der også er kendt under betegnelsen ’Danske teknikeres håndbog’. Den 22. udgave af kataloget, som er på små 2.000 sider og vejer 2,2 kg., er netop i disse dage på vej ud til omkring 20.000 af RS’ kunder i Danmark.

- Vores kunder benytter kataloget som inspiration til deres udviklings-projekter, eller de har det liggende i bilen og bruger det i forbindelse med fx vedligeholdelsesarbejde, hvor der ikke er mulighed for at gå på Internettet. Derfor er kataloget et værdifuldt opslagsværk for mange teknikere i hverdagen, siger RS' skandinaviske marketingchef, Oline Westerdahl.

Fordel at kataloget er på dansk
- Samtidig er det en stor fordel for mange, at vores katalog er på dansk og i øvrigt med et varesortiment, som er specielt tilpasset det danske marked, pointerer Oline Westerdahl videre.

Oline Westerdahl med kataloget fra RS.- RS har fx et tæt samarbejde med en række lokale leverandører. Derfor afspejler kataloget altid de nyeste tendenser i markedet med et helt aktuelt udvalg af industriprodukter.

- Hertil kommer, at RS’ egne hotlinemedarbejdere også er med til at påvirke kataloget og sammensætningen af vores danske varesortiment. Vores hotlinemedarbejdere har alle en teknisk uddannelse og baggrund, og de hører dagligt om kundernes aktuelle projekter, hvilket giver dem en værdifuld viden om og føling med udviklingen i markedet, som de kan formidle videre til RS’ produktchefer, der tager den endelige beslutning vedrørende nye produkter til kataloget.

Oline Westerdahl betoner, at RS ikke overvejer at ændre på traditionen med at udgive et trykt katalog, selvom det uden sammenligning er den største markedsføringsomkostning i firmaet.

- Med ét årligt katalog er det dog ikke muligt at se de sidste nye produkter. Hvis man vil være helt opdateret, må man derfor ty til www.rsonline.dk , hvor vi hver dag opretter flere nye produkter med udførlig teknisk dokumentation, ligesom vi løbende arbejder på at forbedre hjemmesiden, så kunderne hele tiden bliver opdateret med de nyeste produkter og seneste informationer om trends i den tekniske verden.

- Men sideløbende kan vores kunder altså også se frem til at modtage et trykt RS-katalog de næste mange år, slutter Oline Westerdahl.

Kilde: RS Components A/S. http://www.rsonline.dk

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109