23948sdkhjf

Microsoft initiativ bliver mødt med skepsis

Microsoft går nu i direkte konkurrence med sine egne forhandlere. Sammen med Accenture etablerer softwaregiganten dansk konsulentselskab, der kommer til at fungere som servicevirksomhed på linje med IBM og WM-data.
Microsoft og Accentures nye fælles selskab, Avanda, har eksisteret længe i udlandet, men gør nu også sit indtog i Danmark.

Selskabet bliver en direkte konkurrent til Microsofts partnervirksomheder, og det skaber bekymring hos de store konsulenthuse som IBM og WM-data.

- Jeg synes, det er et meget uheldigt signal, når Microsoft nu vil til at konkurrere direkte med os, og det har jeg sagt til Microsoft. Jeg forstår simpelthen ikke deres argumenter for nu at gå ind på markedet for IT-service, for en af fordelene ved Microsoft har altid været, at de har holdt sig til at være et softwareselskab, siger WM-datas adm. direktør Jesper Scharff til Dagbladet Børsen.

Microsoft og Accenture præsenterer det nye selskab i morgen. Det bliver Lars Bo Klausen, der indtager chefstolen i selskabets danske division.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.187