23948sdkhjf

Innovation hitter, men er svær at definere

Danske virksomheder betegner i stor stil sig selv som innovative, men samtidig finder de innovationsbegrebet svær at definere. Det afslører aktuel undersøgelse fra kursus- og konsulentvirksomheden DIEU.
Aktuel undersøgelse fra kursus- og konsulentvirksomheden DIEU fokuserer på innovationsbegrebet med det formål at afdække hvem og hvordan, der arbejdes med innovation i danske virksomheder. DIEU har i den forbindelse fremlagt undersøgelsens hovedkonklusioner.

Af undersøgelsen fremgår det, at 84 % af de adspurgte virksomheder vil betegne sig selv som innovative og trods denne udmelding, så afslører svarene endvidere, at knap halvdelen af undersøgelsens deltagere har svært ved at definere begrebet.

Det er primært arbejdet med ideer og kreativitet i bred forstand, virksomhederne tillægger begrebet. Organisations- og produktudvikling bliver kun i mindre omfang nævnt som definitionen på innovation.

For at forbedre innovationen i de danske virksomheder, efterspørges der især bedre vidensdeling, bedre idéopsamling, evnen til at arbejde videre med de rigtige idéer og evnen til at implementere idéer i forretningen. Der er stor overensstemmelse på tværs af brancheskel, oplyser DIEU.

75 % af virksomhederne peger også på, at efteruddannelse i innovation er vigtig, men kun 7 % har deltaget på kurser med innovation i fokus.

Arbejdet med innovation er ifølge undersøgelsen endnu mest udbredt blandt topchefer og projektledere.

Se flere af undersøgelsens konklusioner på DIEU’s hjemmeside. http://www.dieu.dk

Kilde: DIEU. http://www.dieu.dk

Læs mere om: DIEU
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109