Bannere og andre annoncetyper på nettet er i stadig kraftig fremgang. Foreningen af Danske InternetMedier, FDIM, kvartals- og halvårsopgørelse for henholdsvis andet kvartal 2006 og første halvår 2006 viser, at nettet fortsat er det hurtigst voksende annoncemedie i Danmark.
Når man sammenligner omsætningen for første halvår 2005 med første halvår 2006 er der en vækst på 57 procent. Det svarer til en omsætning for bannerannoncer alene på næsten 220 millioner kroner i første halvår 2006.
- Udviklingen i omsætningen er flot. Vi kan se, at den er drevet af flere parametre. Dels sætter de enkelte annoncører flere penge af til internetannoncering i deres samlede budget. Dels kommer der mange nye annoncører til både blandt de større og blandt de mindre og mellemstore annoncører, siger Christian Peytz, formand for FDIM.
Søgeordsannoncering er ikke med i opgørelsen da den største aktør på markedet, Google, ikke ønsker at deltage. Derfor har FDIM besluttet ikke at medtage søgeordsannoncering i den nye kvartalsmæssige markedsstatistik.
Kilde: FDIM.
