23948sdkhjf

Phillips genopfinder sig selv

Det traditionsrige firma gennemgår i disse år en transformation, hvor fokus er stift rettet på velfærdsteknologi.
Det skriver Berlingske.

Velfærdsteknologi og det gamle kerneområde belysning. Det er fremtidens forretningsområder for Phillips-koncernen i koncernchef Frans Van Houtens optik.

Van Houten har siden 2011 stået i spidsen for Phillips og stået for omdannelsen af koncernen. En omdannelse der har betydet mindre et skærpet produktsortiment og hurtigere udvikling, og som nu betyder, at Phillips opdeles i to; En for healthcare – eller velfærdsteknologi – samt de forbrugerprodukter, der stadig er i koncernen. Og en for det gamle kerneområde belysning.

Mere åben innovation
Velfærdsteknologierne, hvor Phillips satser, omfatter blandt andet CR-scannere, lysterapi til psoriasispatienter eller elektroder, som reducerer smerter i muskler og led.

På området for velfærdsteknologi vil man skabe en »Philips-platform«. Men udviklingen skal ske i samarbejde med kunder, leverandører og i et vist omfang konkurrenter.

I et interview med Berlingske fremhæver Frans Van Houten også ændringerne i udviklingen, som den meste gennemgribende del af omstillingen i koncernen:

- En af de største forandringer er sket i vores måde at udvikle på. Før sad vi i vore egne laboratorier. Nu udvikler vi sammen med kunder og leverandører. Vore udviklere og forskere sidder ude på hospitalerne – ikke i store kontorer i Philips. Vi udvikler det, kunden har behov for, ikke det vi tror, han kan bruge. Det har været en stor og krævende proces at nå så langt, siger Frans Van Houten til mediet.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078