23948sdkhjf

Stor succes på Audiowises Korea-tur

Fantastisk respons, stor interesse og ikke mindst tre aftaler. Det er hvad lydbureauet Audiowise havde med hjem i kufferten fra en nylig tur til Korea.
- Vi skal derud igen om fire uger for at sætte underskriften på tre aftaler, siger Jonniy Sårde, stifter og Creative Director i Audiowise, om firmaets udbytte af et fremstød for dansk lyd i Korea.

Aftalerne er lyddesign til en bilproducents nye elbil ind- og udvendigt, et samarbejde med infotainment-virksomheder samt en aftale med et selskab, der vil overtage Audiowises agentur i Korea på lydløsninger i detailbranchen.

Koreansk mentalitet gør det let
Audiowise er en af seks danske lydvirksomheder, som var med en delegation af virksomheder og forskere fra DTU og Aalborg Universitet, der netop er vendt hjem fra Sound & ICT Innovation Camp i Sydkorea. Fremstødet skulle blandt andet øge eksporten af dansk lyd til landet med 50 millioner indbyggere – og det er lykkedes på flere fronter.

Læs også: Danske lydvirksomheder i koreansk samarbejde

- Der har været en fantastik respons. Derude kaster man sig ud i nogle ting uden angst, siger Jonniy Sårde til Electronic Supply, og tilføjer, at Sydkorea dermed adskiller sig fra Danmark, hvor man er mere tilbageholdende.

For Audiowise, Jonniy Sårdes betegner som et specialiseret lydbureau inden for audio-marketing, er den åbne koreanske tilgang en klar fordel:

- Koreanerne kan se en fordel i vores løsninger, der lydmæssigt giver en bred brandingtråd på alle platforme.

Jonniy Sårde er heller ikke sen til at takke Eske Bo Knudsen og Jan Larsen fra DTU/Innovation Camp for deres arbejde med at facilitere de mange opgaver på det danske fremstød til Sydkorea:

- Uden dem var vi ikke nået hertil. Det viser, hvor stor værdi en sådan organisation har for Danmark rundt i verden.

Danske arbejdspladser i internationalt perspektiv
Den succesfulde Korea-tur ligger helt i tråd med lydbureauets målsætninger:

- Vi vil eksportere danske lydløsninger for at skabe arbejdspladser i Danmark. Det er vores incitament, siger Jonniy Sårde og fortsætter:

- Men vi har de internationale briller på og vil gerne opbygge en global virksomhed. Ude i verden kan vi mærken, at der er en positiv tilgang til dansk know how. Særligt på lyd, hvor Danmark har mange spændende virksomheder.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078