23948sdkhjf

Danske virksomheder mangler plan for generationsskifte

Kun 29 % af de danske virksomheder har en plan for, hvordan et kommende generationsskifte skal gennemføres.
Selv om generationsskiftet ikke er umiddelbart forestående, er der alligevel god fornuft i at planlægge, hvordan det skal gennemføres. En manglende plan kan nemlig påvirke salgsprisen i negativ retning og i det hele taget gøre det mere vanskeligt at gennemføre et salg. Det skriver Erhvervsbladet.

Derfor er det også overraskende, at en undersøgelse fra Erhvervsbarometret viser, at kun 29 % af de mellemstore danske virksomheder har en plan for, hvordan man vil gennemføre et ejerskifte. Næsten lige så dystert ser det ud blandt virksomheder, der skal gennemføre ejerskiftet inden for de næste ti år – her har kun 40 % en plan for generationsskiftet.

- Tallene er bekymrende. Mange virksomheder står over for et generationsskifte, men undervurderer tilsyneladende den komplekse opgave, som et salg af en virksomhed er. Det kan få alvorlige konsekvenser for ejerne i form af blandt andet lavere priser, hvis ikke salgene helt må opgives, udtaler Lars Bo Jørgensen fra KPMG, der sammen med Erhvervsbladet har bestilt undersøgelsen.

Kilde: Erhvervsbladet - http://www.erhvervsbladet.dk

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093