23948sdkhjf

Svært for SMV’er at få del i militærordrer

Det kræver stor tålmodighed, vedholdenhed og ofte samarbejde med andre virksomheder, hvis man vil have del i det lukrative marked for militærudstyr.
Markedet for udstyr til militæret er så specielt og indviklet, at det hidtil kun er lykkedes få små og mellemstore danske virksomheder at få foden inden for på det milliardstore marked. Men ifølge Anton Villadsen, direktør for det danske netværk inden for forsvarsindustrien, Censec, er der muligheder også for de mindre virksomheder. Det skriver Børsen.

- Intet er umuligt. Men det er svært. Kravene til aerospaceindustrien er meget høje, og i hvert fald skal man kunne noget helt unikt, hvis man som dansk underleverandørvirksomhed skal levere direkte til flyproducenter. Underleverandørerne er nødt til at gå sammen om systemleverancer, hvor én påtager sig styring og ansvar. Det skal vi arbejde på at etablere, forklarer Anton Villadsen til Børsen.

Mest aktuelt inden for forsvarsindustrien er for øjeblikket leverancen af nye kampfly til det danske forsvar, men Anton Villadsen advarer mod, at være alt for fokuseret på dette ene projekt. I stedet bør man som interesseret i militærindustrien koncentrere sig om at opbygge mere generel viden og få del i den teknologioverførsel, der ofte er en del af disse projekter, så man også er inde i billedet som underleverandør til andre producenter i fremtiden.
Kommenter artiklen
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094