- For Ambu har 2014/15 været

endnu et år i fremgang. Vi har fortsat investeringerne i såvel produktionskapacitet som udvikling af nye vækstprodukter. Vi har færdigudviklet og lanceret en attraktiv palet af engangsprodukter, som øger effektiviteten for vores kunder og eliminerer smittefare, siger administrerende direktør Lars Marcher.
Medicofirmaet kom ud af 2014/15 bedre end forventet med en organisk vækst på 9 procent.
- Vores vækst i 2014/15 lever op til vores forventninger i en konkurrencepræget sundhedsindustri. Vi er nu halvvejs igennem vores strategi – Climbing New Heights 2017 – og med høje vækstrater igennem alle kvartaler er vi godt på vej mod en omsætning på 2 milliarder kroner og opnåelse af vores ambitiøse indtjeningsmål, siger Lars Marcher.
2014/15 var det første hele regnskabsår, hvor videoskopet aScope 3 var tilgængeligt på alle markeder. I årets løb er der solgt tæt ved 100.000 skoper mod knap 40.000 styk sidste år.
I 2015/16 lyder forventningen på en organisk vækst i niveauet 7-9 procent og en EBIT-margin i niveauet 14-15 procent.