23948sdkhjf

Styromatic nyder godt af tysk outsourcing-lyst

En tredjedel af Styromatics salg går nu til Tyskland, hvor konkurrence tvinger kunderne til at outsource.
Elektronikproducenten Styromatic er kommet godt i gang med regnskabsåret 2015/16. I første halvår er der både millionoverskud og udsigt til mindst 15 procent vækst.

Ud over danske kunder og en enkelt world wide har Styromatic fået et godt fodfæste i Tyskland, hvor firmaet har en filial i Düsseldorf. Og det tyske marked bidrager i stigende grad til den positive udvikling.

- Tyskland er meget interessant for os, for de tyske kunder er interesseret i at outsource. Sådan har det været de seneste et til to år, og det er med til at give os en vækst. Opgaver fra de eksisterende kunder vokser, og nye kunder kommer til, siger CEO i Styromatic, Asmus Hamborg-Petersen, til Electronic Supply.

Direktøren har en god forklaring på tendensen: Øget konkurrence tvinger i stigende grad de tyske producenter til at outsource dele af produktionen.

Særligt populært blandt mindre kunder
Med produktion i både Danmark og Thailand kombinerer Styromatic projekter på tværs af de to lande, så der eksempelvis bliver lavet print i Thailand og montage i Danmark. Ifølge Styromatic-direktøren betyder det, at omkostningerne til produktion blive minimeret, mens man optimerer på transportsiden. Med eget logistikcentrum kan firmaet også levere direkte.

- En gang om ugen har vi forsendelser fra Thailand til Tyskland og Danmark, fortæller Asmus Hamborg-Petersen.

Med afdeling nær Düsseldorf får tyske kunder varerne sendt fra Tyskland, uddyber direktøren. Det betyder, at der er taget hånd om faktura, tysk toldseddel med mere. Særligt for de mindre kunder er det populært, da det er krævende at få tolddeklaration.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093