Der står Sony Ericsson på næsten halvdelen af de 3G-mobiltelefoner, der i dag sælges på det danske marked. I alt sidder den svensk-japanske mobiltelefonproducent på 48 % af det danske marked for 3G-telefoner efterfulgt af ærkerivalen Nokia, der har 41 %. Sydkoreanske Samsung har sat sig på 9 %. Det skriver Berlingske Business.
På det totale salg af mobiltelefoner i Danmark halter Sony Ericsson dog stadig efter Nokia. Mens Nokia har ca. 60 % af det danske marked, sidder Sony Ericsson på 27-30 %. Også her har Samsung 9 %. Men Kenneth Møller, der er landechef for Sony Ericsson i Danmark og Island understreger, at det er på 3G-markedet, at fremtidens indtjening ligger, og her agter han at forsvare Sony Ericssons førerposition.
Det skal blandt andet ske med lanceringer af nye telefoner. Allerede i fjerde kvartal kommer C905i-modellen til Danmark, og den vil være spækket med en række tjenester som fx GPS, Google Maps, 8,1 megapixel kamera og en 2,4 tommer stor skærm.
