23948sdkhjf

Det danske 3G-marked domineres af Sony Ericsson

Den svensk-japanske mobiltelefonproducent har sat sig på det danske marked for 3G-telefoner, hvor selv konkurrenten Nokia er blevet sat til vægs.
Der står Sony Ericsson på næsten halvdelen af de 3G-mobiltelefoner, der i dag sælges på det danske marked. I alt sidder den svensk-japanske mobiltelefonproducent på 48 % af det danske marked for 3G-telefoner efterfulgt af ærkerivalen Nokia, der har 41 %. Sydkoreanske Samsung har sat sig på 9 %. Det skriver Berlingske Business.

På det totale salg af mobiltelefoner i Danmark halter Sony Ericsson dog stadig efter Nokia. Mens Nokia har ca. 60 % af det danske marked, sidder Sony Ericsson på 27-30 %. Også her har Samsung 9 %. Men Kenneth Møller, der er landechef for Sony Ericsson i Danmark og Island understreger, at det er på 3G-markedet, at fremtidens indtjening ligger, og her agter han at forsvare Sony Ericssons førerposition.

Det skal blandt andet ske med lanceringer af nye telefoner. Allerede i fjerde kvartal kommer C905i-modellen til Danmark, og den vil være spækket med en række tjenester som fx GPS, Google Maps, 8,1 megapixel kamera og en 2,4 tommer stor skærm.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.106