23948sdkhjf

Philips Lighting udpeger ny salgsdirektør

Dansker er ny nordisk salgsdirektør hos Philips Lighting.
I dag er energibesparende og intelligente løsninger fremtiden, og det tilføjer helt nye muligheder – og konkurrenter. Det betyder en hverdag med mange udfordringer og høj hastighed i stillingen som nordisk salgsdirektør for Phillips Lighting, som Torben Andersen tog hul på 1. marts.

Torben Andersen har tidligere arbejdet for Microsoft og senest haft titlen som Cheif Commercial Officer hos Better Place Denmark og SMS Passcode. Hans styrke er at udvikle kerneforretningen.

- De sidste 25 år har jeg været med til at starte nye projekter, angribe nye markeder eller lancere nye produkter. Det passer rigtig godt med Philips Lighting, der nu skal bevæge sig fra at sælge produkter til at levere totale belysningsløsninger. Min spændende opgave bliver at lave en struktur, der kan underbygge den transformation, siger Torben Andersen.

Skal tænke i nye forretningsmodeller
Belysning vil fremadrettet få en anden rolle end blot at lyse op. Intelligent belysning tilføjer mange ekstra muligheder, som Torben Andersen også skal tænke ind i forretningsmodellen. Når sensorer kan bruges til at pladsoptimere på kontorer og fortælle, om arbejdsgangen på fabrikken er den mest effektive, er det ikke blot pærer, der skal fokuseres på.

- Vi skal tænke i nye forretningsmodeller og at belysning bliver en service, som folk køber. I Schiphol-lufthavnen leverer vi for eksempel lys til en fast pris de næste ti år. Det er en anden måde at lys bliver transformeret på – og en ny måde at sælge det på.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078