Udvikling og nye produkter er ikke det eneste, Dynaudio investerer i. Højttalerproducenten har også sat gang i ændringer i salgsorganisationen, som skal sikre vækst og salg via nye salgskanaler.
Hermed tilpasser Dynaudio organisationen til det skiftende højttalermarked, hvor nye produkter går via nye typer forhandlere.
- På det traditionelle højttalermarked er der en distributør med HiFi-produkter, som han sælger til dealere i hans område. Det netværk kan håndtere traditionelle højttalere (hvor Dynaudios styrke ligger, red.). Men nye typer højttalere er i andre butikker, så nu skal vi åbne salgskanaler for de produkter. Det er nyt for Dynaudio, forklare administrerende direktør Lars Prisak til Electronic Supply.
De organisatoriske ændringer i salgsorganisationen smitter også af på, hvor Dynaudio henter nye folk ind.
På ansættelsessiden stod 2015 i udviklingsafdelingens tegn. Afdelingen voksede til 40 mand, og selvom den gerne skal nå de 50 inden udgangen af 2016, sker der nu mere i salg og marketing på mandskabssiden, oplyser Lars Prisak.
Ligesom Dynaudio bruger energi på ændringerne i salgsorganisationen, har selskabet investeret i nye højttalermodeller og typer, som kan sikre Dynaudio en større del af det voksende marked for convenient audio, lyd man kan tage med sig og automatisk koble op.
                