23948sdkhjf

Oticon-direktør: Strategiske alliancer er vejen frem

Opkøb er ikke længere så attraktivt i høreapparatbranchen. I dag er producenterne langt mere interesserede i at indgå strategiske alliancer.
Da schweiziske Sonova sidste år fik nej til et opkøb af konkurrenten GN ReSound, blev der sat en effektiv stopper for høreapparatproducenternes opkøbslyst. Den tendens bekræftes af Oticons administrerende direktør Søren Nielsen, der fastslår, at det i dag er strategiske samarbejder, der er attraktive for branchen. Det skriver Berlingske Business.

- Behovet for konsolidering er der jo stadig, men nu må vi finde andre måder. Vi ser oplagte muligheder for at samarbejde om at udvikle teknologiplatforme og stiller gerne vores teknologi til rådighed, siger Søren Nielsen til Berlingske Business.

Den tendens bekræftes blandt andet af Klaus Madsen, der er analytiker i Handelsbanken. Han understreger, at det kan være hårdt for den enkelte producent at bære de store udviklingsomkostninger, der er nødvendige i høreapparatsbranchen, og at det derfor er blevet mere attraktivt at dele teknologi med andre.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11