B&O-agent: Russisk vækstplan kan slå fejl
B&O’s russiske masterdealer mener ikke, at en aggressiv udbygning af antallet af butikker i Rusland er den rigtige strategi.
- For seks år siden, før vi åbnede den første eksklusive butik i Moskva, var der 30-35 steder i Moskva, der solgte B&O. Nu er der kun tre eksklusive butikker i hovedstaden, og de sælger bedre end de 35 salgssteder for seks år siden, siger han til Berlingske Business.
Han medgiver, at antallet af butikker selvfølgelig skal udvides i Rusland, men at det skal ske i et helt andet tempo, end hovedkvarteret i Struer har lagt op til for at bevare B&O’s eksklusivitet. Konkret er der planer om at bygge endnu en butik i Moskva, og andre planer vil blive afsløret i nærmeste fremtid.
B&O's topchef Karl Kristian Hvidt Nielsen fastholder dog strategien for det russiske marked og siger, at denne strategi er i overensstemmelse med det, man har aftalt med Vladimir Troinovskaia.