23948sdkhjf

B&O-agent: Russisk vækstplan kan slå fejl

B&O’s russiske masterdealer mener ikke, at en aggressiv udbygning af antallet af butikker i Rusland er den rigtige strategi.
Som en del af B&O’s nye strategiplan vil Struer-virksomheden vokse kraftigt i Rusland i de kommende år. Mere konkret har man lagt op til en fordobling af antallet af B1-butikker i løbet af to år, hvilket betyder, at man vil nå i alt 50 butikker i Rusland og Ukraine. Men B&O’s russiske masterdealer, Vladimir Troinovskaia, mener, at det er en farlig strategi, og at et stort antal butikker i sidste ende kan betyde lavere omsætning. Det skriver Berlingske Business.

- For seks år siden, før vi åbnede den første eksklusive butik i Moskva, var der 30-35 steder i Moskva, der solgte B&O. Nu er der kun tre eksklusive butikker i hovedstaden, og de sælger bedre end de 35 salgssteder for seks år siden, siger han til Berlingske Business.

Han medgiver, at antallet af butikker selvfølgelig skal udvides i Rusland, men at det skal ske i et helt andet tempo, end hovedkvarteret i Struer har lagt op til for at bevare B&O’s eksklusivitet. Konkret er der planer om at bygge endnu en butik i Moskva, og andre planer vil blive afsløret i nærmeste fremtid.

B&O's topchef Karl Kristian Hvidt Nielsen fastholder dog strategien for det russiske marked og siger, at denne strategi er i overensstemmelse med det, man har aftalt med Vladimir Troinovskaia.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125