23948sdkhjf

H2 Logic A/S tildelt Climate Cup 2008 Innovationsprisen

H2 Logic A/S er blevet tildelt Climate Cup 2008 Innovationsprisen for sin indsats indenfor udvikling af teknologi, der kan muliggøre forureningsfri elektrisk fremdrift af køretøjer baseret på vedvarende energi.
Et dommerpanel bestående af repræsentanter fra Novo Nordisk, Vækstfonden, Københavns Universitet og PKA valgte H2 Logic som vinder foran tre andre nominerede virksomheder. Prisuddelingen fandt sted på den internationale konference ”Nordic Climate Solutions” i København. Bag Climate Cup initiativet står PricewaterhouseCoopers, Berlingske Tidende og Mandag Morgen.

H2 Logic har siden stiftelsen i 2003 positioneret sig som en af verdens førende virksomheder indenfor udvikling af teknologi, der kan muliggøre forureningsfri og støjsvag elektrisk fremdrift af køretøjer baseret på vedvarende energi.

Perspektiverne indenfor elektrisk transport er enorme, både hvad angår mulighederne for at bidrage til løsningen af de fossile og klimamæssige udfordringer samt skabe forretning i form af globalt eksport af nye produkter.

Foruden H2 Logic’s aktiviteter indenfor elektrisk transport er mange andre danske virksomheder også aktive indenfor udvikling af løsninger til de globale fossile og klimamæssige udfordringer, hvilket også er baggrunden for stiftelsen af Climate Cup initiativet fra PricewaterhouseCoopers, Berlingske Tidende og Mandag Morgen.

H2 Logic vandt Innovationsprisen foran tre andre nominerede virksomheder CO2PENHAGEN, Freeligh og Out-sider. Innovationsprisen satte fokus på produkt- og procesinnovationer, der endnu ikke er på markedet, men som har et stort potentiale for at reducere udledningen af drivhusgasser eller for at forberede samfundet på et forandret klima. Dommerpanelet gav følgende begrundelse for valget af H2 Logic:

- H2 Logic vinder på grund af det store potentiale som hydrogenbrændstofholdig celleteknologi har, såvel på kort som længere sigt, som et alternativ til benzin- og dieseldrevne køretøjer. Det er en intelligent løsning, og virksomheden har lagt en realistisk og ambitiøs plan for markedsføringen.

Kilde: H2 Logic - http://www.h2logic.dk

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063