SHARP Danmark fordobler sin markedsandel
Krisen rammer nu bredt og hårdt i kopi- og printbranchen, hvor salget de første seks måneder af året faldt med 17 % i Danmark.
I 2008 knækkede vækstkurven for kopi- og printbranchen i Danmark, som ellers har haft en stabil vækst på gennemsnitlig 11 % om året. Et knæk som for alvor tog fart i første halvår af 2009, og hvor det kun er SHARP, HP og Richo, som kan vise stabilitet eller direkte vækst i salget. Værst er det gået ud over Canon, som i InfoSource statistikken er faldet fra 23,4 til 15,1 % markedsandel.
Ifølge SHARP Danmarks direktør, Torben Lund Rasmussen, begrundes den markante vækst hos SHARP med, at SHARP igennem de seneste 12 måneder har indgået samarbejde med ikke mindre end ni kommuner i Danmark som eneleverandør af kopi- og printmaskiner. Hertil kommer, at SHARP ikke oplever en nedgang i B2B salget, men erkender dog, at beslutningstagerne er blevet mere forsigtige og tænker sig godt om.
SHARP’s forventninger til andet halvår er også positive med en budgetteret vækst i salget på 15 % og en stabil indtjening.
Kilde: SHARP - http://www.sharp.dk