23948sdkhjf

SHARP Danmark fordobler sin markedsandel

Krisen rammer nu bredt og hårdt i kopi- og printbranchen, hvor salget de første seks måneder af året faldt med 17 % i Danmark.
Ifølge seneste statistik fra analysebureauet InfoSource faldt markedet for salg af kopi- og printprodukter i Danmark, i første halvår 2009, med hele 17 % i forhold til året før. I samme periode fordoblede SHARP deres markedsandel fra 4 til godt 8 % i Danmark med en vækst i salget af antal enheder på 65 %.

I 2008 knækkede vækstkurven for kopi- og printbranchen i Danmark, som ellers har haft en stabil vækst på gennemsnitlig 11 % om året. Et knæk som for alvor tog fart i første halvår af 2009, og hvor det kun er SHARP, HP og Richo, som kan vise stabilitet eller direkte vækst i salget. Værst er det gået ud over Canon, som i InfoSource statistikken er faldet fra 23,4 til 15,1 % markedsandel.

Ifølge SHARP Danmarks direktør, Torben Lund Rasmussen, begrundes den markante vækst hos SHARP med, at SHARP igennem de seneste 12 måneder har indgået samarbejde med ikke mindre end ni kommuner i Danmark som eneleverandør af kopi- og printmaskiner. Hertil kommer, at SHARP ikke oplever en nedgang i B2B salget, men erkender dog, at beslutningstagerne er blevet mere forsigtige og tænker sig godt om.

SHARP’s forventninger til andet halvår er også positive med en budgetteret vækst i salget på 15 % og en stabil indtjening.

Kilde: SHARP - http://www.sharp.dk

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078