23948sdkhjf

Loewes overskud halveret

Tv-producenten har specielt mærket tilbagegang på eksportmarkederne i 2009.
I alt omsatte det tyske luksusbrand for 324 mio. euro (2,4 mia. kr.) i 2009, hvilket var ensbetydende med en tilbagegang på 50 mio. euro (372 mio. kr.).

Det resulterede i et EBIT på 13,5 mio. euro (100 mio. kr.) i 2009, hvilket stort set svarer til en halvering fra 28,5 mio. euro (212 mio. kr.) året før.

Faldende eksportsalg
Omsætningstilbagegangen skyldes hovedsageligt svigtende salg på eksportmarkederne. Her faldt det samlede salg med 43 mio. euro (320 mio. kr.) til 131 mio. euro (975 mio. kr.) specielt på grund af tilbagegang på de to vigtige markeder i Spanien og Holland.

Til gengæld gik det bedre på hjemmemarkedet Tyskland, hvor specielt de større skærme er gået som varmt brød.

- Vi kom meget godt gennem den globale finanskrises turbulens på vores vigtigste marked, konstaterer CEO Frieder C. Löhrer.

God start på 2010
I 2010 melder Loewe om en god start. De første måneder af året har blandt andet været præget af stigende afsætning i forbindelse med vinter OL. Salget ligger derfor en smule foran det budgetterede.

- Denne trend bør fortsætte med at stabilisere sig i de kommende måneder, især fordi en verdensklasse medie-event som FIFA World Cup venter til sommer, siger Frieder C. Löhrer

Derfor forventer Loewe at kunne hente et bedre EBIT i første kvartal 2010, end man formåede i samme periode i 2009.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063