23948sdkhjf

William Demant: Kina og Indien må vente

Høreapparatproducenten venter med at øge markedsførings- og salgsindsatsen i verdens vækstlande.
Økonomien i lande som Kina, Indien og Brasilien buldrer derudaf, men det får ikke William Demant til at rette det tunge skyts mod netop disse markeder.

- Vores strategi er at sikre, at vi er i de mest værdifulde markeder først, hvor der er kritisk masse og interesse, udtalte direktør Mikael Worning ifølge RB-Børsen og EPN, på William Demants kapitalmarkedsdag torsdag.

Er til stede
Grunden til at man endnu ikke betragter de tre lande som vitale markeder er dels, at det stadig kun er en lille del af befolkningen, der er over 65 år gamle og dels, at velstandsstigningen stadig er for beskeden til at appellere til William Demants high-end apparater.

Mikael Worning forklarer desuden, at indbyggerne har været vant til at købe billige høreapparater, og at det vil tage tid at ændre den vane.

William Demant er dog allerede til stede på flere af vækstmarkederne, men strategien er langsomt at opbygge markedet.
Kommenter artiklen
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078