23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Electronic Supply

B&O vil styrke sine butikker

Elektronikproducentens fastholder sin strategi med salg gennem de såkaldte B1-butikker.








Nye produkter skal trække vækst









Finanskrisen har været hård for B&O’s B1-butikker. I de første tre kvartaler af 2009/2010 er der blevet 50 færre butikker, og de seneste 10 år er antallet mere end halveret. - Det er indtil nu gået den gale vej med antallet af Bang & Olufsen-butikker i mere end et år. Men frem til 2008/2009 var strategien med at satse på at blive skarpere ved at skifte til denne distributionskanal i stedet for multibrandbutikker helt rigtig. Og det får en finanskrise, som har haft mange konsekvenser, os ikke til at ændre på, siger B&O’s topchef Karl Kristian Hvidt Nielsen til Børsen. Topchefen fastholder samtidig, at det ikke er nogen katastrofe, at der er blevet tyndet ud i antallet af B&O-butikker i visse områder, idet de tilbageværende butikker sagtens kan klare en væsentlig større omsætning. Til gengæld understreger han vigtigheden i at skabe nye produkter til at trække kunderne ind i butikkerne. Traditionelt kommer 25 % af Struer-virksomhedens omsætning nemlig fra nye produkter. Derfor tror Karl Kristian Hvidt Nielsen, at det er nye produkter, der skal trække væksten i B1-butikkerne i fremtiden.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.291