Forandringens vinde blæser hos Hans Buch, der i disse dage er at finde på Automatik 2010 i Brøndby Hallen.
- Hans Buch har været inde i en transformation de sidste måneder, hvor vi har skærpet vores profil fra at være teknisk orienteret til at blive mere salgsorienteret. Det betyder blandt andet, at vi har opgraderet vores salgsafdeling med ansættelse af nye sælgere, fortæller divisionschef for Industrial Solution, Poul Fussing.
- Det er et signal om, at markedet er på vej op, og at vi er ved at geare organisationen til vækst. Og vi har tænkt os at opmande yderligere og søger lige nu en ny produktchef inden for instrumentering samt en salgsingeniør. Og det gør vi, fordi vi forventer at vokse, uddyber han.
Kunder fremrykker ordrerDe første to dage på Automatik-messen har også været en positiv oplevelse for Albertslund-virksomheden.
- Vi har været tilfredse. De, der kommer, virker meget positive, konstaterer Poul Fussing.
Han forklarer videre, at Hans Buch også i det daglige arbejde mærker en stigende optimisme blandt kunderne, hvilket blandt andet har betydet, at flere af virksomhedens OEM-kunder har fremrykket ordrer.
Også på produktsiden er der sket nye ting hos Hans Buch, der på Automatik 2010 kan præsentere to nye agenturer for kunderne.
- Det første er inden for Termo-ventiler, hvor vi hidtil har forhandlet Amot, som vi dog ikke helt var tilfredse med leveringstiderne på. Nu har vi fået agentur på Termoreg, som prismæssigt er konkurrencedygtigt med det gamle, men hvor producenten er mere leveringsdygtig. Samtidig kan kunden bruge de samme reservedele, siger Poul Fussing.
- Derudover har vi fået nyt agentur inden for motorer og pumper, hvor vi hidtil har forhandlet Mono, men nu har fået Roto-pumper i vores sortiment. Det betyder, at vi også er blevet mere konkurrencedygtige på det punkt, fortsætter han.