23948sdkhjf

Danske audio-producenter i kinesisk offensiv

Danske lydproducenter ser muligheder i det voksende kinesiske marked, og er derfor godt i gang med at skabe forbindelser i det enorme land.
Det er Netværk for Dansk Lydteknologi, der har mere end 200 medlemsvirksomheder, som er gået i spidsen for den kinesiske offensiv. Som første skridt har man indgået en samarbejdsaftale med China Audio Industry Association, CAIA.

- Vi kan noget helt unikt i Danmark, når det gælder lyd og akustik. Hvis vi kombinerer det med den kinesiske produktionsmuskel, så kan vi udvikle produkter til verdens største marked, udtaler Flemming Madsen fra Dansk Lydteknik til Børsen.

Vil lokke kinesere til Danmark
Udover samarbejdsaftalen afholder netværket en temadag om akustik på den danske pavillon på verdensudstillingen i Shanghai. Senere skal der også afholdes events i Hong Kong og Guangzhou.

Flemming Madsen ser især muligheder i den voksende kinesiske middelklasse, som i dag omfatter ca. 50 mio. forbrugere. De viser i stigende grad interesse for vestlige kvalitetsprodukter.

Udover direkte salg til kineserne har offensiven også til formål at sikre danske producenter mod piratkopiering, øge danske virksomheders viden om det kinesiske marked og sidst men ikke mindst at få kinesiske virksomheder til at etablere forskningsaktiviteter i Danmark.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062