Danske audio-producenter i kinesisk offensiv
Danske lydproducenter ser muligheder i det voksende kinesiske marked, og er derfor godt i gang med at skabe forbindelser i det enorme land.
- Vi kan noget helt unikt i Danmark, når det gælder lyd og akustik. Hvis vi kombinerer det med den kinesiske produktionsmuskel, så kan vi udvikle produkter til verdens største marked, udtaler Flemming Madsen fra Dansk Lydteknik til Børsen.
Vil lokke kinesere til Danmark
Udover samarbejdsaftalen afholder netværket en temadag om akustik på den danske pavillon på verdensudstillingen i Shanghai. Senere skal der også afholdes events i Hong Kong og Guangzhou.
Flemming Madsen ser især muligheder i den voksende kinesiske middelklasse, som i dag omfatter ca. 50 mio. forbrugere. De viser i stigende grad interesse for vestlige kvalitetsprodukter.
Udover direkte salg til kineserne har offensiven også til formål at sikre danske producenter mod piratkopiering, øge danske virksomheders viden om det kinesiske marked og sidst men ikke mindst at få kinesiske virksomheder til at etablere forskningsaktiviteter i Danmark.