23948sdkhjf

Develco mærker stigning i konsulentopgaver

Landets konsulenthuse mærker et stærkt stigende antal henvendelser. Ingen virksomhed er nemlig interesseret i at ansætte medarbejdere, som de bliver nødt til at fyre igen efter kort tid.
Den økonomiske krise har medført fyrede medarbejdere i næsten alle brancher. Opbremsningen hos såvel offentlige institutioner som private virksomheder har skabt usikkerhed om det fremtidige behov for medarbejdere, både hvad angår antal og kompetencer. Det har fået virksomhederne til at få øjnene op for de muligheder, der er ved at bruge konsulenter i det daglige arbejde.

Hos den århusianske elektronikvirksomhed Develco nikker man genkendende til denne tendens. Det 20 år gamle firma har indtil nu primært været baseret på produktudvikling, men i kølvandet på krisen har man valgt at oprette en selvstændig gren i virksomheden til konsulentforretning.

Ny konsulentchef
- Når man gør det samlede regnestykke op, så er det ikke dyrere for en virksomhed at benytte konsulenter end at have fastansatte medarbejdere. Udgifter til administration, pension, ferie, sygdom, barsel, personalegoder m.v. har man jo ikke ved konsulenter. Og derudover kan man lynhurtigt tilpasse sine omkostninger til virksomhedens aktuelle behov, siger Develcos direktør, Kresten Nørgaard.

Develco har derfor ansat en konsulentchef, Kim D. Jensen, der har fået ansvaret for in- og outsourcing af konsulenterne. Konsulentbasen består af en blanding af udviklere fra Develcos faste medarbejderstab og en række fast tilknyttede freelancere.

- Develco anses for at være kundens forlængede arm, der træder til lige præcis på det tidspunkt, det er bedst for den aktuelle opgave, siger Kresten Nørgaard om kundernes syn på det nye initiativ, og tilføjer, at Develcos konsulentservice består af højtkvalificerede ingeniører, der udfører arbejde inden for elektronik og software.
Kommenter artiklen
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111