23948sdkhjf

Thrane kigger mod vækstmarkeder

Brasilien, Rusland, Kina og Indien skal være med til at sikre terminalproducentens vækst de kommende år.
Thrane & Thrane har en mål om at vokse 8-10 % årligt. Administrerende direktør Walther Thygesen erkender, at det er et ambitiøst mål for en virksomhed, der opererer på et nichemarked, men han har også en klar opskrift på, hvordan det skal gennemføres.

- Geografisk opstår der en masse muligheder i BRIK-landene. Vores største enkeltmarked i dag er Kina, men vi er ved at få hul på de øvrige lande. Vi satser benhårdt på dem, for udover de høje vækstrater er de også meget store og kan lettere dækkes med satellitkommunikation end mastebåret mobilkommunikation. Det er her, vi ser væksten. Kan vi lave en vækst på 8-10 % om året, er vi glade. Det kommer vi til at arbejde hårdt for, men potentialet er der, siger Walther Thygesen til Ingeniøren.

Også produktmæssigt har han en plan for, hvordan Thrane & Thrane skal erobre nye markedsandele. Inden for de kommende fem år er det planen, at kommunikationsvirksomheden skal træde ind på to-tre nye markeder; allerede til foråret er man klar med de første VSAT-produkter til Ku-båndet, og senere vil man også gerne introducere produkter til Ka-båndet og til det aeronautiske område.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078