Thrane kigger mod vækstmarkeder
Brasilien, Rusland, Kina og Indien skal være med til at sikre terminalproducentens vækst de kommende år.
- Geografisk opstår der en masse muligheder i BRIK-landene. Vores største enkeltmarked i dag er Kina, men vi er ved at få hul på de øvrige lande. Vi satser benhårdt på dem, for udover de høje vækstrater er de også meget store og kan lettere dækkes med satellitkommunikation end mastebåret mobilkommunikation. Det er her, vi ser væksten. Kan vi lave en vækst på 8-10 % om året, er vi glade. Det kommer vi til at arbejde hårdt for, men potentialet er der, siger Walther Thygesen til Ingeniøren.
Også produktmæssigt har han en plan for, hvordan Thrane & Thrane skal erobre nye markedsandele. Inden for de kommende fem år er det planen, at kommunikationsvirksomheden skal træde ind på to-tre nye markeder; allerede til foråret er man klar med de første VSAT-produkter til Ku-båndet, og senere vil man også gerne introducere produkter til Ka-båndet og til det aeronautiske område.