23948sdkhjf

Stadig nedgang på vigtige markeder for B&O

Fremgangen i Danmark og Storbritannien lader stadig vente på sig hos den danske elektronikproducent.
Salget på to af B&O’s vigtigste markeder; Danmark og Storbritannien er stadig for nedadgående. I Danmark faldt salget med 2 % i første halvår af 2010/2011 sammenlignet med året før, og endnu værre ser det ud i Storbritannien, hvor tilbagegangen har været på hele 13,6 %.

Til gengæld er der godt nyt fra koncernens tredje og største hovedmarked; Tyskland, hvor fremgangen i salget lød på 7,2 % i første halvår. Også i Asien havde B&O god vækst i halvåret med en fremgang i salget på 15,3 %.

Stagnering i antallet af B1-butikker
På distributions-siden ser B&O ud til at have fået stoppet tilbagegangen i antallet af B1-butikker. Ved udgangen af andet kvartal 2010/2011 var der i alt 687 B1-butikker verden over, og det er blot tre færre end ved udgangen af første kvartal.

Antallet af shop-in-shop butikker er på 277 mod 300 ved udgangen af det seneste regnskabsår.

- På baggrund af den senere tids positive omsætningsudvikling i de modne butikker forventer koncernen at intensivere indsatsen omkring rekrutteringen af nye butikker. Koncernen forventer, at nettoantallet af B1 butikker ikke vil være væsentligt forandret ved udgangen af regnskabsåret 2010/2011 sammenlignet med slutningen af regnskabsåret 2009/2010, lyder det i B&O’s halvårsregnskab.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.126