23948sdkhjf

Svagt tv-salg rammer Philips

Trods skuffende omsætningsudvikling kom Philips dog ud af fjerde kvartal med et solidt overskud.
I alt omsatte Philips for 7,4 mia. euro (55,2 mia. kr.) i det vigtige julekvartal, og det var ensbetydende med en fremgang på beskedne 2 % sammenlignet med fjerde kvartal 2009. Det var især et svagt tv-marked og et generelt sløvt december-salg, der var skyld i den skuffende udvikling.

Alligevel lykkedes det Philips at hente et rekordoverskud på 465 mio. euro (3,5 mia. kr.) i fjerde kvartal, hvilket var ensbetydende med en fremgang på 205 mio. euro (1,5 mia. kr.) sammenlignet med året før.

- På den positive side kunne vi fortsat se god encifret vækst i vores Home Healthcare Solutions- og Patient Care & Clinical Informatics in Healthcare-segmenter. I tillæg voksede Healthcare-ordrerne med 3 % i kvartalet, hvilket gav en vækst i ordreindgangen på 9 % i hele året. Det har skabt en fremragende base for salgsvækst i 2011. I Consumer Lifestyle, Personal Care og Health & Wellness havde vi stærk etcifret vækst. Og i Lighting, Lumileds og LED-baserede belysningsprodukter fortsatte vi den tocifrede vækst, siger Gerard Kleisterlee, president og CEO for Philips.

For hele regnskabsåret 2010 hentede Philips en samlet omsætning på 25,4 mia. euro (189,3 mia. kr.) svarende til en stigning på 10 % sammenlignet med 2009.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.205