23948sdkhjf

Hall Audio har nået et vendepunkt

Flytteplaner og en ny maskine kaldet "Harry Cutter" hos forstærkerproducenten på Fyn

Ulrik Tuemand og Marie-Louise Larsen har fået godt gang i deres firma Hall Audio. Faktisk går det så godt med produktionen og salget af de trådløse forstærkere, at der snart ikke er plads til materialer til produktionen samt pakning og forsendelse, og de mange andre opgaver, ægteparret selv står for. 

Læs også: Fynsk forstærkerproducent tager tilløb til internationalt sats

- Det havde jeg ikke troet var muligt, siger iværksætter og direktør Ulrik Tuemand til Electronic Supply. 

Parret er derfor godt på vej til at flytte Hall Audio ud af kælderen under huset i Brylle på Fyn og til bedre egnede lokaler. 

Skifte fra B2C til B2B var vendepunktet
Hall Audio har haft produktion siden december 2015. I den tid er det blevet til omkring 4000 solgte enheder alene af den trådløse forstærker Hall Connector. Og det vel at mærke med en begrænset indsat med hensyn til markedsføring og mandskab. 

Det seneste år har Ulrik Tuemand arbejdet fuld tid i firmaet, der udsprang af et gør-det-selv projekt i 2015. Specielt det sidste halve års tid har der været travlt, fortæller han. 

Forstærkerproducentens spirende gennembrud har taget fart efter, at det salgsmæssige fokus blev skiftet fra B2C til B2B. I processen har Hall Audio blandt andet allieret sig med AV-distributøren Imago Sonos i Herlev. 

- Der er opstået et helt nyt marked i forhold til virksomheder, der får en nem integrationsløsning til deres højttalere. 

Læs også: Kælderen gemmer på en spirende succes

- Vi har døbt den ”Harry Cutter”
Skiftet slår igennem i ordrebogen, hvor bestillinger på et mindre antal forstærkere er afløst af ordrer på måske 100 enheder ad gangen. 

For at kunne håndtere den øgede efterspørgsel og produktion har Hall Audio netop investeret i en maskine til at måle, klippe og afisolere kabler. Og det ikke et sekund for sent. 

- Vi har døbt den ”Harry Cutter”. Tidligere brugte vi 14 dage på at klippe 1000 kabler. Den klarer 2000 på en time!, lyder det begejstret fra Ulrik Tuemand. 

Maskinen gør det ikke alene. For at følge med det stigende B2B-salg er det også planen, at firmaet skal have en medarbejder ind til at hjælpe med montage, så Ulrik Tuemand og Marie-Louise Larsen kan bruge endnu mere tid på promovere produkterne.

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.096