Tirsdag afholdt Flextronics den såkaldte Investor & Analyst Day på Hotel Hilton i New York, USA, og det blev et begivenhedsrigt møde.
Således fortalte Kevin Kessel, VP for Investor Relations, på mødet, at Flextronics kraftigt overvejer at skære i produktionen af forbrugerudstyr i fremtiden.
Salget af notebooks stagnerer, mens netbooks, desktops og alt-i-en-pc’ere oplever fald i salget.
Ifølge Flextronics skyldes dette, at de populære tablets har ændret i forbrugernes adfærd, så hvor firmaet for få år siden hentede størstedelen af sin indtjening på dette område, er det nu reduceret til et marginalt område.

På hosstående lagkagediagram (højre) vises området med blåt som ”consumer digital”.
Satser på tablets og smartphonesArtiklens anden figur (nederst) viser, hvilke fire forretningsområder Flextronics regner med som de vigtigste i fremtiden. Her er klassiske elementer som pc’er og notebooks fortrængt til fordel for eksempelvis smartphones og tablets.
