23948sdkhjf

B&O ramt af markant tilbagegang i Europa og USA

Bang & Olufsen må se salget dykke med 24-26 procent i Europa og USA. Topchef er utilfreds

Et markant fald i salget i Europa og Nordamerika trykkede resultaterne hos Bang & Olufsen i tredje kvartal, som selskabet selv betegner som utilfredsstillende. 

Salget faldt samlet med 18 procent i tredje kvartal til 710 millioner kroner. 

Det dækker over et dyk på 26 procent i Europa og 24 procent. I Asien er faldet begrænset til fem procent. 

Det viser regnskabet fra Bang & Olufsen, der er kendt for tv, lydanlæg, højttalere og høretelefoner,

Allerede i sidste uge kom Bang & Olufsen med foreløbige regnskabstal og nedjusterede forventningerne. 

Hovedtallene er de samme i torsdagens regnskab, hvor der dog er givet yderligere detaljer om resultaterne. 

- Det var et udfordrende tredje kvartal, der resulterede i et fald i omsætningen på 18 procent, siger topchef Henrik Clausen i en kommentar til regnskabet. 

- Den igangværende transformation af vores salgs- og distributionsnetværk og en lavere end forventet omsætning fra Staged-kategorien (tv, red.) var de væsentligste faktorer, der bidrog til tilbagegangen, siger han. 

Selv om salget er gået tilbage, kan B&O dog mønstre et overskud på 15 millioner kroner. Det er et fald fra 26 millioner kroner året før. 

Forventningerne til salget blev i sidste uge nedjusteret. B&O venter nu, at salget vil falde ti procent i år sammenlignet med året før. 

Ved indgangen til året havde selskabet spået en fremgang på ti procent, men den prognose er blevet skåret to gange. 

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095