23948sdkhjf

Danske hovedtelefoner vinder internationale designpriser

Det fremadstormende designbrand Sackit hædres med hele to Red Dot Design Awards

Virksomheden, der fik sit gennembrud ved at relancere sækkestolen som et eksklusivt loungemøbel, har vundet ikke bare én men hele to Red Dot Design Awards. Det er hovedtelefonen TOUCHit samt den trådløse oplader og powerbank CHARGEit, der er kommet med i det fornemme selskab hos en af verdens mest anerkendte designinstitutioner.

- Jeg er mega glad og ekstremt stolt. Sackits produktudvikling er bygget op omkring, at vi kun laver ting, som vi gerne selv vil eje. Derfor er det et kæmpe skulderklap for os, at en så anerkendt organisation som Red Dot bekræfter os i, at vores produkter er lige så fede, som vi selv synes. For mig er det noget af det største, vi kan opnå, siger stifter og CEO Kristoffer Glerup.

Nytænkende produkter 

Både TOUCHit og CHARGEit blev lanceret i slutningen af 2018 og har fået en flot modtagelse blandt såvel kunder som anmeldere. Fælles for dem begge er, at Sackit har set et hul i markedet og skabt nytænkende produkter af høj kvalitet, hvilket netop er nogle af de kriterier, som Red Dot-juryen vægter højt:

- Med CHARGEit var vores mål at designe en trådløs oplader og powerbank, som man har lyst til at have liggende fremme. Den er lavet i aluminium, i modsætning til de øvrige produkter på markedet, som er lavet i plast, og vi bruger stof i højeste kvalitet fra Kvadrat, fortæller Kristoffer Glerup.

Tilsvarende gælder det for hovedtelefonen TOUCHit, hvor Sackit har skabt et produkt, der bringer noget nytænkning ind i et eksisterende marked.

- Inden for hovedtelefoner findes der ’in ear’, ’on ear’ og ’over ear’, hvor ’over ear’ helt klart er den, der spiller bedst, fordi den dækker hele øret til. Vi har formået at designe en ’on ear’, der spiller lige så godt som en ’over ear’, og som samtidig har ’active noise cancellation’. Det er aldrig set før, og det er folk virkelig imponerede over, siger Kristoffer Glerup.

 En døråbner i udlandet

Sackit sælger sine produkter i 26 lande og omsætter allerede for et tocifret millionbeløb i udlandet. Men ambitionerne rækker meget længere end det. Virksomheden leder lige nu med lys og lygte efter en eksportmanager, der kan være med til at indfri den ambitiøse målsætning om en årlig fordobling af eksportsalget. Her kan de to Red Dot-priser vise sig at få stor betydning:

- I lande, hvor de ikke kender os så godt i forvejen, vil Red Dot være et kvalitetsstempel. Det er med til at vise, at vi er en seriøs virksomhed, der laver produkter i en høj kvalitet. Så jeg er slet ikke i tvivl om, at det kommer til at åbne døre for os i udlandet, siger Kristoffer Glerup.

Priserne overrækkes den 8. juli ved en gallafest i Aalto-Musiktheater i den tyske by, Essen. Sackit vil herefter, sammen med de øvrige vindere, indgå i den officielle Red Dot-udstilling ”Design On Stage” i Red Dot Design Museum Essen.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.094