23948sdkhjf

GN ser med glæde på Skype-opkøb

Det bliver endnu mere udbredt at bruge headset efter Microsofts køb af Skype, forudser ledelsen i GN Netcom.
Optimismen er sporbar hos GN Netcom, som i disse dage lancerer den nye kollektion af headset under varemærket Jabra.

Efterspørgslen er nemlig stigende, fastslår GN Netcoms adm. direktør, Mogens Elsberg, over for Dagbladet Børsen.

- Vi må jo nok indrømme, at begrebet unified communications i en periode først og fremmest var et begreb, leverandørerne talte om, men nu begynder vi at kunne se, at efterspørgslen for alvor begynder at tage fart.

Seksdobling på under 5 år
Unified communications dækker over integrerede kommunikationssystemer med e-mail, chat, telefoni, voicemail og videokonferencer.

Den slags var før forbeholdt erhvervslivet, men med Skypes udbredelse – og især Microsofts nylige opkøb af samme kommunikationstjeneste – er unified communications også rykket ind i hverdagen hos privatpersoner verden over.

Der findes i dag 8 mio. ansatte, som på verdensplan benytter unified communications, men det talt forventes at være oppe på 50 mio. inden udgangen af 2015.

- Hvis vi så lægger de 170 mio. til, der i dag benytter Skype, så begynder vi for alvor at komme deropad, konstaterer GN Netcom-direktør Mogens Elsberg.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093