Optimismen er sporbar hos GN Netcom, som i disse dage lancerer den nye kollektion af headset under varemærket Jabra.
Efterspørgslen er nemlig stigende, fastslår GN Netcoms adm. direktør, Mogens Elsberg, over for Dagbladet Børsen.
- Vi må jo nok indrømme, at begrebet unified communications i en periode først og fremmest var et begreb, leverandørerne talte om, men nu begynder vi at kunne se, at efterspørgslen for alvor begynder at tage fart.
Unified communications dækker over integrerede kommunikationssystemer med e-mail, chat, telefoni, voicemail og videokonferencer.
Den slags var før forbeholdt erhvervslivet, men med Skypes udbredelse – og især Microsofts nylige opkøb af samme kommunikationstjeneste – er unified communications også rykket ind i hverdagen hos privatpersoner verden over.
Der findes i dag 8 mio. ansatte, som på verdensplan benytter unified communications, men det talt forventes at være oppe på 50 mio. inden udgangen af 2015.
- Hvis vi så lægger de 170 mio. til, der i dag benytter Skype, så begynder vi for alvor at komme deropad, konstaterer GN Netcom-direktør Mogens Elsberg.