23948sdkhjf

Stigende interesse for B&O i Kina

Der er fortsat ikke kommet gang i salget for alvor, men de unge kinesere er efterhånden ved at få øjnene op for de danske produkter.
Sådan lyder konklusionen fra Aktiefokus, som har foretaget en rundspørge blandt Bang & Olufsens kinesiske forhandlere.

Salget er fortsat ikke overvældende, men der meldes om en støt stigende interesse, som også gælder for de unge kinesere.

Går helt efter planen
Ifølge Bang & Olufsens årsrapport fra august er det planen at øge antallet af de såkaldte B1-butikker, som udelukkende forhandler B&O-produkter, på de såkaldte udviklingsmarkeder over de kommende fem år.

”En vigtig del af den fremtidige salgsvækst vil blive drevet af en geografisk tilpasning rettet mod vækstmarkederne. Dette indebærer en aggressiv strategi for vækst i Kina, hvor Bang & Olufsen er i færd med at etablere et nationalt salgskontor i Shanghai for at understøtte vækst og tilbyde bistand til kunder og detailhandlere i Kina,” skriver Bang & Olufsen og fortsætter videre:

”For nyligt indgik Bang & Olufsen en aftale om at overtage kontrollen med aktiviteterne i Hong Kong og det sydlige Kina omfattende seks butikker. Aftalen træder i kraft med virkning fra 1. januar 2012. Dette vil medvirke til at bane vej for yderligere ekspansion og stærkere kontrol i andre områder af Kina.”

Og disse planer går helt som aftalt.

- Vi har en aftale med vores partnere, som går ud på, at vi hvert år aftaler, hvor mange butikker, der skal åbnes, og hvor butikkerne skal åbnes. Ifølge den seneste aftale med vores partnere, kører det helt efter planen, siger Bang & Olufsens kommunikationschef Tommy Jakobsen til Aktiefokus.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095