23948sdkhjf

Juleboom i salget af fladskærme

Salget af fladskærme er steget de seneste par måneder, men der er stadig et stykke op til rekordsalget i 2009.
Med julen som katalysator er der atter ved at komme gang i salget af fladskærme herhjemme.

- De sidste to måneder har branchen solgt flere fladskærme ind til butikkerne end de tilsvarende måneder sidste år. Der er en kæmpe interesse for fladskærme - og selv om der var et dyk i salget i sommer, så vil vi igen i år komme op på et meget stort salg, siger Kurt Frausing, direktør i Branchen ForbrugerElektronik (BFE).

Han nævner skiftet fra MPEG2 til MPEG4 til januar som en væsentlig årsag foruden den teknologiske udvikling, som giver forbrugerne stadig mere værdi for pengene.

Samtidig fortsætter tendensen fra de senere år mod, at forbrugerne foretrækker stadig større skærme fra 40 tommer og op som et symbol på, at fladskærmene nu endegyldigt er ved at fortrænge billedrørs-tv’et.

Fortsat stort potentiale
Trods de seneste måneders stigning i salget forventer BFE ikke, at 2011 kommer til at slå salgsrekord. Det estimeres således, at der i år vil blive solgt op mod 680.000 fladskærms-tv.

Potentialet er dog fortsat stort: af landets 5,5 millioner tv er 1 million fortsat ikke HD Ready og 1,7 millioner er billedrørs-tv.

Oversigt over udviklingen i salget af fladskærme i Danmark fra 2002 til 2011:


Kilde: BFE
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064