23948sdkhjf

Ny kommerciel direktør vil fordoble Blue Ocean Robotics salg i år

Henrik Andersen er tiltrådt som CCO i servicerobotkoncernen Blue Ocean Robotics. Her forventer han at kunne fordoble toplinjen årligt mange år frem.

- At sælge tryghed er ikke en dille. Det er et vedvarende behov, ikke mindst i de brancher, der er afhængige af at have mange mennesker samlet. Det behov kan vi imødekomme med vores desinfektionsrobotter fra UVD Robots, ligesom telepresencerobotterne fra GoBe Robots og PTR Robots også adresserer nogle evigt aktuelle behov, konstaterer Henrik Andersen i en pressemeddelelse.

Robotmarkedet vokser med over 60 procent hvert år. Automatisering rykker i stigende grad ind i vores professionelle og private liv. Det er en udvikling, der får det til at krible i en kommerciel profil som Henrik Andersen.

Hele sin karriere har han arbejdet med at erobre markeder og øge salgsvolumen for sundhedsteknologier. Det er sket i lederpositioner hos blandt andet William Demant-selskabet Vision RT, Stereotaxis, Convatec og Unomedical (tidligere Mærsk Medical) og Covidien.

- Jeg har selv gået med tasken og været sælgeren på gulvet. Jeg har taget hele rejsen selv, så jeg tror faktisk, at jeg oprigtigt forstår, hvad staben i salgsafdelingen hos min nye arbejdsgiver har brug for. Den pågående internationale facon har jeg justeret med benene plantet i den jyske muld. Blue Ocean Robotics er på et særdeles spændende stadie, så jeg besluttede at udfordre mig selv og prøve noget ud, selvom jeg havde et godt job, siger Henrik Andersen.

I februar 2021 tiltræder han derfor i en nyoprettet stilling som group chief commercial officer i Blue Ocean Robotics i Odense. Inden år 2021 er omme, forventer han, at salget af servicerobotter fra den fynske producent er mere end fordoblet.

Hans nye kolleger, partnere og kunder vil komme til at opleve en strømlining af det kommercielle setup og forretningsudvikling med kunden i fokus. Servicen skal blandt andet optimeres ved, at Blue Ocean Robotics monitorerer deres robotter i realtid for at sikre, at de kører godt over alt i verden, hvor de er installeret.

- På verdensmarkedet har Danmark allerede stærke brands og er kendt for at være et land med høj integritet og kvalitetsbevidsthed, fordi vi ikke hopper over, hvor gærdet er lavest. Der er værdier, der gør, at vi kan få robotindustrien til at blomstre og skabe mange nye jobs her i landet. Eksempelvis forventer vi at skulle øge vores produktionsstab inden længe. Det handler om at være gearet til efterspørgslen, og for øjeblikket får vi mange forespørgsler og ordrer på robotter i store bundter så at sige fra hoteller, supermarkeder, butikscentre, krydstogtskibe, skoler og hospitaler, fortæller Henrik Andersen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094