23948sdkhjf

Eksplosiv vækst hos Radiometer

Radiometer har lært at tilpasse sit komplekse måleudstyr til vækstmarkederne i BRIK-landene, og netop derfor oplever virksomheden stor vækst i de nye vækstmarkeder.
Den amerikanskejede producent af hospitalsudstyr Radiometer vokser eksplosivt på de nye vækstmarkeder.

Væksten skyldes, ifølge adm. direktør Peter Kürstein, at virksomheden har tilpasset sit måleudstyr til vækstmarkederne i BRIK-landene, oplyser Børsen.

Ifølge Børsen har Radiometer præsteret en vækst på over 9 procent i år og 22 procent af omsætningen på 3,5 mia. kr. kommer nu fra vækstmarkederne.

- Vi regner med en vækst på 8-10 procent de næste tre år, og 60 procent af den vækst vil komme fra de nye markeder, siger Kürstein.

Apparatets kerneydelse
Ved at fokusere på skrabede versioner, hvor kerneydelsen er i højsæde, kan Radiometer sælge måleudstyr på vækstmarkederne til ca. halvdelen af prisen på de modne markeder.

- Vi udvikler ikke udstyr ude på markederne specielt rettet mod Kina eller Indien. Det er der nogen, der gør, men de får nogle måleresultater, der er af så ynkelig kvalitet, at det kan vi ikke stå på mål for. Vi tager i stedet de teknologier, vi kender, og laver så skrabede versioner af instrumenterne som muligt for at komme prisniveauet derude i møde, siger Peter Kürstein ifølge Børsen.

- Vi finder ind til apparatets kerneydelse, og så er der noget, der er rart at have, og noget der er smart lir. Vi starter med at skrabe liret af, og så vælger vi fra i det, der er rart at have. Og indtil videre klarer vi os med den strategi, fortæller Kürstein.

Arbejdet med at tilpasse udstyret, foretages ikke af indiske ingeniører. For at sikre kvaliteten og beskytte virksomhedens knowhow, sker den del af processen i København, oplyser Kürstein til Børsen.
Kommenter artiklen
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078