23948sdkhjf

B&O er for afhængige af Europa

USA og Kina skal fylde langt mere hos den vestjyske elektronikproducent.
Som det er i dag går 3 og 5 procent af B&O’s salg til henholdsvis det kinesiske og amerikanske marked, mens 65 procent af salget sker i Europa. Det skriver den britiske avis Daily Telegraph.

Men det er helt galt, hvis det står til CEO Tue Mantoni. Han mener, at Kina og USA i fremtiden skal tegne sig for hver 20 procent af elektronikproducentens omsætning.

I Kina vil man blandt andet nå det mål gennem et strategisk partnerskab, man tidligere i år indledte med Sparkle Roll, der er importør og distributør af luksusvarer. Men også i USA ser Tue Mantoni gode muligheder for at udvide kendskabet til B&O.

- Vi under-penetrerer det amerikanske marked for øjeblikket. Der er store byer som Seattle og Las Vegas, hvor vi ikke har nogen butikker, så vores strategi er langsomt at dække markedet ved at tilføje 5-10 butikker om året, siger Tue Mantoni til Daily Telegraph.

I dag har B&O blot 50 butikker i USA.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.115