Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=rlwhjrznox
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=rlwhjrznox
Udbyder
Nyt Aalborg Universitetshospital
Vindere
Valgt firma
(13.04.2021)
Kemp & Lauritzen A/S
8381 Tilst
Nyt Aalborg Universitetshospital. E952 – Forsyningsanlæg til trykluft, vakuum og anæstesisug
Nyt Aalborg Universitetshospital
Udbudsbekendtgørelse
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Hospitalsbyen 1
By: Gistrup
NUTS-kode: DK050
Postnummer: 9260
Land: Danmark
Kontaktperson: Mia Rosengaard Hansen
E-mail: mia.hansen@rn.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.rn.dk
Del II: Genstand
Nyt Aalborg Universitetshospital. E952 – Forsyningsanlæg til trykluft, vakuum og anæstesisug
Nærværende udbudsbekendtgørelse omhandler 1 fagentreprise af de samlede bygningsarbejder for Nyt Aalborg Universitetshospital.
Levering og montering af forsyningsanlæg og kompressorer til trykluft, vakuum og anæstesisug.
Fagentreprisen består af levering, montering og igangsætning af forsyningsanlæg til trykluft, vakuum og anæstesisug til det samlede hospitalsbyggeri.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles ikke krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister.
ESPD
Bemærk; fødselsdato og fødested i afsnit B del II udfyldes ikke.
I relation til de obligatoriske udelukkelsesgrunde skal tilbudsgiver udfylde ESPD’en del III A, del III B og del III C for så vidt angår interessekonflikter, forudgående rådgivning eller inddragelse i øvrigt i forberedelsen af udbudsproceduren samt afgivelse af groft urigtige oplysninger, tilbageholdelse af oplysninger eller manglende mulighed for at fremsende den supplerende dokumentation, som ordregiver kan anmode om.
I forhold til de frivillige udelukkelsesgrunde stilles der krav om, at tilbudsgiver ikke befinder sig i udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, nr. 1, 2, 3, 4 og 6. Erklæring herom sker ved tilbudsgivers udfyldelse af ESPD’en afsnit III C.
Se evt. Konkurrence- og forbrugerstyrelsens notat "Gennemgang af reglerne for dokumentation":
https://www.kfst.dk/media/54605/gennemgang-af-reglerne-om-dokumentation.pdf
Vindende tilbudsgiver skal fremsende endelige dokumentation for, at erklæringerne afgivet i ESPD’en er korrekte.
Positiv egenkapital.
Tilbudsgiverens reviderede årsregnskaber skal have udvist positiv egenkapital de seneste 2 regnskabsår.
Erklæring herom sker ved tilbudsgivers udfyldelse af ESPD’en afsnit IV α.
Se Konkurrence- og forbrugerstyrelsens vejledning til ESPD:
http://www.kfst.dk/media/46438/espd-dokumentation-og-ecertis.pdf
Vindende tilbudsgiver skal fremsende endelige dokumentation for, at erklæringerne afgivet i ESPD’en er korrekte.
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
- I henhold til AB-92 med tilføjelser og præciseringer, som fremgår med udbudsmaterialet.
Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
- Er ansøger en sammenslutning eller et konsortium hæfter deltagerne solidarisk.
Andre særlige vilkår:
- Entreprisen er omfattet af social klausul vedrørende krav om beskæftigelse af praktikanter/lærlinge.
- Entreprisen er endvidere omfattet af arbejdsklausul vedrørende løn og ansættelsesvilkår. De nærmere vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
Projektet er omfattet af bekendtgørelse nr. 118 af 6. februar 2013 om krav til anvendelse af informations- og kommunikationsteknologi i byggeri. Yderligere specifikationer vil fremgå af udbudsmaterialet.
Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet, herunder kontraktudkast.
Del IV: Procedure
Tilbud skal afleveres elektronisk og oploades til udbudsportalen.
— Udbuddet udbydes gennem udbudsportal
— Der lukkes for afleveringsmulighed efter ovenstående tidspunkt
— Der er ikke adgang til at overvære åbning af tilbud
— Offentliggørelse af tilbud vil ligeledes ske på iBinder på licitationsdagen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Nærværende udbud udbydes gennem udbudsportalen Ibinder.
Registrering af tilbudsgiver og download af udbudsmaterialet sker via flg. links:
- E952 - https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=rlwhjrznox
Rettelsesblade og evt. andre supplerende udbudsdokumenter vil blive gjort tilgængelige i samme mappe og underretning om offentliggørelse af rettelsesblade og evt. andre supplerende udbudsdokumenter vil blive sendt pr. mail til de personer, der har registreret sig på udbuddet.
For vejledning til brug af systemet henvises til udbudsmappen eller se videovejledning på: http://www.nau.rn.dk/Om-byggeriet/Byggeriet/Digital-udbudsproces
Kontaktperson i forbindelse med adgang til udbudsmaterialet er:
Region Nordjylland
Mia Rosengaard Hansen
Niels Bohrs Vej 30
9220 Aalborg Øst
Tlf.: +45 20221092
E-mail: mia.hansen@rn.dk
Ved spørgsmål til anvendelse af iBinder, kontakt da iBinder Support på tlf. 70 20 32 14 eller support@iBinder.dk
Der afholdes besigtigelses- og orienteringsmøde om projektet og de udbudte entrepriser.
Mødet afholdes på adr. Hospitalsbyen 1, 9260 Gistrup.
Tidspunkt og tilmelding fremgår af udbudsbrev.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
By: Der findes ikke i DK et organ med ansvar for mæglingsprocedure
Land: Danmark
Klager over udbuddet skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.
Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk