Fakta om udbudet
Udbyder
SamAqua - SamAqua
Genudbud af datakommunikation Status Quo til SamAquas ejere
SamAqua - SamAqua
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 34216169
Postadresse: Vandværksvej 7
By: Odense C
NUTS-kode: DK
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Hardam
E-mail: cgh@samaqua.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/94752726.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.samaqua.dk/
Del II: Genstand
Genudbud af datakommunikation Status Quo til SamAquas ejere
Udbuddet vedrører indkøb af datakommunikationstjenester, tilbehør og tilknyttede serviceydelser til ordregiver.
Udbuddet vedrører indkøb af datakommunikationstjenester, tilbehør og tilknyttede serviceydelser til
ordregiver.
Ordregiver vurderer, at det er økonomisk mest fordelagtigt at udbyde 2 kontrakter indenfor samme område for, at håndtere en udbudsproces med mest mulig konkurrence, da der på nuværende installationer vil være store skifteomkostninger ved leverandørskifte.
De 2 kontrakter vil efterfølgende kaldes " status quo kontrakt" og "udviklingsaftale".
Ved at have muligheden for løbende at kunne flytte engagement fra status quo kontrakten til
udviklingsaftalen, kan selskaberne efter behov skifte sim-kort/modems på måleenheder, når det teknologisk er nødvendigt og/eller det passer praktisk og budgetmæssigt.
Status quo kontrakten vil omfatte skifteomkostninger og have et sortiment, der passer én til én til den nuværende situation. Kontrakten vil løbe i 4 år med 3 x 12 måneders option. Ordregiver kan dog i hele
kontraktperioden udtræde successivt ydelse for ydelse med 3 måneders varsel.
Udviklingsaftalen vil derimod have et sortiment af produkter og ydelser, som løbende skal kunne tilpasses
markedsudviklingen og udfylde de behov selskaberne fremover måtte efterspørge. Rammekontrakten vil
være gældende i maksimalt 7 år. Rammeaftalen vil løbe 4 år plus 3 x 12 måneders option.
Kontrakt nr. 1,"Status quo":
- Indkøb af eksisterende datakommunikation og telemetriydelser. Denne kontrakt vil blive indgået i henhold
til den totaløkonomiske vurdering heriblandt skifteomkostninger i forhold til nuværende installationer.
- Eksisterende 2G, 3G og 4G abonnementer til telemetri/målenheder med nuværende kapacitet
- Eksisterende ADSL og fiberforbindelser med nuværende båndbredder.
Denne kontrakt vil kun indeholde en lignende anskaffelse i forhold til nuværende eksisterende ydelser.
Leverandøren skal dermed kunne tilbyde samtlige varelinjer på tilbudslisten for denne kontrakt.
Status quo kontrakten vil erstatte de nuværende eksisterende ydelser, så der kun skiftes aftale i forhold til
nuværende produkter og ydelser, dvs. ingen opgraderinger eller nye installationer.
Denne kontrakt vil blive indgået i henhold til den totaløkonomiske vurdering heriblandt skifteomkostninger
i forhold til nuværende installationer.
- FFV udbyder ikke eksisterende ADSL og fiberforbindelser med nuværende bredbånd.
Konklusion:
- Såfremt der skal anskaffes nye produkter/ydelser, sker dette på Udviklingsaftalen. Dermed vil ordregiver på denne måde gradvist og over tid flytte ydelser fra status quo kontrakten over på udviklingsaftalen.
Efter en årrække vil status quo kontrakten dermed være tømt, da alt engagement vil være overflyttet til
udviklingsaftalen.
Dette udbud er udelukkende for kontrakt 1 "Status quo"
Tilbudsgivere kan afgive tilbud på begge kontrakter.
For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de mindstekrav de skal opfylde, henvises til
varelinjerne i tilbudslisten og kravspecifikationen med bilag.
Den forventede omsætning for hver er udregnet på baggrund af tidligere aktivitet og forventede
aktivitetsændringer med de forudsætninger, der kendes på udbudstidspunktet. Den forventede omsætning
er således ikke bindende for ordregiver. Tilsvarende gælder for mængder angivet i varelinjerne i tilbudslisten.
— Øvrige SamAqua kan tilgå aftalen
— Forlængelse på 3 x 12 mdr.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Genudbud af datakommunikation Status Quo til SamAquas ejere
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk