23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 111-201003
Offentliggjort
11.06.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Til
05.06.2015

Addresse
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=znfytzfenp

Udbyder

Danmarks Tekniske Universitet (DTU)

Opdateringer

Rettelse
(20.06.2015)

Uafsluttet procedureOrdretildelingsproceduren er blevet afbrudtKontrakten kan blive genstand for en fornyet offentliggørelse

DTU Life Science og Bioengineering - E202-11 fast laboratorieinventar.


Danmarks Tekniske Universitet (DTU)

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Danmarks Tekniske Universitet (DTU)
Nils Koppels Allé, Bygning 402, 1. sal
Att: Pia Pytlich
2800 Kongens Lyngby
DANMARK
Mailadresse: pipy@dtu.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.dtu.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=znfytzfenp

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=znfytzfenp

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3) Hovedaktivitet
Uddannelse
Andet: forskning, innovation og forskningsbaseret rådgivning
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
DTU Life Science og Bioengineering — E202-11 fast laboratorieinventar.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: DTU Lyngby Campus.

NUTS-kode DK012

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Entreprisekontrakt om levering og montering af fast laboratorieinventar til bygning 202 (under opførelse). Entreprisekontrakten omfatter bl.a. skabe, borde. lafudstyr, aftræksskabe, stinkskabe, autoklaver m.m. Endvidere er levering og montering af fast laboratorieinventar til nyrenoverede bygning 201 og 204 også omfattet.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

38000000, 39181000, 39180000, 39141500, 33191110

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Der henvises til udbudsmaterialet.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
I henhold til AB 92, § 6, hvortil tilføjes, at såfremt entreprisen udvides med 10 % eller derover, kan bygherre kræve, at sikkerhedsstillelsen hæves tilsvarende. Der henvises til økonomisk/finansielt mindstekrav fastsat nedenfor i punkt. III.2.2). Vedrørende AB 92, § 7 tilføjes, at bygherre ikke stiller sikkerhed.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt ordre tildeles en sammenslutning (eksempelvis et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget, ligesom alle oplysninger der kræves i henhold til nærværende udbudsbekendtgørelse skal afgives af alle deltagere i sammenslutningen. Ordregiver anbefaler derfor, at hver deltager i sammenslutningen udfylder en prækvalifikationsanmodning som afleveres samlet med de øvrige deltagere i sammenslutningen i en fælles prækvalifikationsanmodning. Der gøres opmærksom på, at ansøger, der agter at opfylde entreprisen ved hjælp af underentreprenører, ikke udgør en sammenslutning.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Der gøres opmærksom på, at entreprisekontrakten vil omfatte en arbejdsklausul, der pålægger entreprenøren at sikre, at både egne samt eventuelle underentreprenørers medarbejdere har løn- og arbejdsvilkår tilsvarende en kollektiv overenskomst indgået for det relevante faglige område mellem de mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark og som er gældende i Danmark. Entreprenøren vil kontraktligt være forpligtet til at dokumentere, at arbejdsklausulen overholdes, og en manglende overholdelse kan medføre sanktioner i form af tilbageholdelseskrav, bøder samt mulig ophævelse af kontrakten ved misligholdelse af arbejdsklausulen.
Der gøres yderligere opmærksom på, at det forventes, at nærværende entreprisekontrakt vil stille krav om, at entreprenøren beskæftiger lærlinge/praktikanter/elever.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Anmodning om prækvalifikation skal omfatte en tro og love-erklæring, der angiver, at ansøger ikke er udelukket eller kan udelukkes fra at afgive tilbud i henhold til artikel 45 stk. 1 og stk. 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv nr. 2004/18/EF af 31.3.2004.
Anmodningen skal tillige omfatte afgivelse på tro og love af oplysninger om ubetalt forfalden gæld til det offentlige, idet det bemærkes at gæld til det offentlige kan have betydning for ansøgers mulighed for at blive prækvalificeret, jf. lovbekendtgørelse 336 af 13.5.1997.
Ordregiver har udarbejdet en obligatorisk tro og love-erklæring, som ansøger skal anvende for afgivelse af ovennævnte oplysninger.
Såfremt ansøgeren er en sammenslutning af flere ansøgere (eksempelvis konsortier) skal tro og love-erklæring afgives for hver enkelt deltager i sammenslutningen (konsortiet).
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ansøger, og også hvis ansøger er en sammenslutning (et konsortium), skal vedlægge dokumentation for, at ansøger på ansøgningstidspunktet vil kunne stille med sædvanlige entreprenørgaranti i henhold til AB 92, § 6.
Det accepteres, at dokumentationen ikke gives præcist på ansøgningsdatoen, men afgives på en dato mellem offentliggørelsen af nærværende udbudsbekendtgørelse og ansøgningstidspunktet.
Ordregiver har udarbejdet en formular, der er tilgængelig sammen med det øvrige prækvalifikationsmateriale i iBinder. Ansøger opfordres til at benytte formularen eller som minimum anvende samme formulering for at undgå tvivl om, hvorvidt dokumentationen er tilstrækkelig.
Det præciseres, at dokumentation for ansøgers garantiramme ikke er tilstrækkelig, medmindre det fra garantistiller samtidig oplyses, hvor stort det til rådighed værende restbeløb på garantirammen til dækning af nærværende entrepriseopgaver er på ansøgningstidspunktet.
Det skal endvidere af garantistiller tilkendegives, at denne på kontrakttildelingstidspunktet vil stille garantien.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Det er et mindstekrav, udover at der skal afgives dokumentation for entreprenørgaranti, at denne eller det til rådighed værende restbeløb på en garantiramme til nærværende entrepriseopgaver som minimum er på 1 800 000 DKK.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Ansøger skal ved udfyldelse af det af ordregiver udarbejdede obligatoriske referenceskema angive referenceoplysninger over de mest betydelige tilsvarende opgaver, der er udført/igangsat de seneste 5 år fra ansøgningstidspunktet. Ved vurdering af om en reference er tilsvarende har opgavens kompleksitet og størrelse betydning.
Der skal udfyldes et referenceskema pr. reference.
Referenceoplysningerne på en reference, der ønskes taget i betragtning, bør omfatte bygherrens navn, bygherrens repræsentant (navn), projektets navn, underentreprenører på opgaven, kontraktsum, entreprisetidspunkt (hvorved forstås kontrakt-/udførelsesperiode) og en kort beskrivelse af projektet.
Referenceoplysninger afgives på tro og love, hvorfor hvert referenceskema skal dateres og underskrives.
Referenceoplysninger skal afleveres under fanebladet »Anmodning« i iBinder. Såfremt en reference vedrører en anden end tilbudsgiver (eksempelvis en underentreprenør), skal der vedlægges en rådighedserklæring for at ordregiver kan tage referencen i betragtning.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Det er et mindstekrav, at der skal oplyses minimum 3 relevante referencer.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Vejledende forhåndsmeddelelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 97-175179 af 21.5.2015

IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
3.8.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 4 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: ja
Yderligere oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud: Yderligere information fremgår af udbudsbetingelserne.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Gennemførelsen af dette offentlige udbud foregår digitalt, idet det bemærkes, at tildelingsbreve vil blive udsendt til den af tilbudsgiver oplyste kontaktpersons e-mailadresse.

For håndteringen af det offentlige udbud har ordregiver valgt at benytte udbudsportalen iBinder: www.ibinder.com

Udbudsmaterialet er således tilgængeligt på udbudsportalen iBinder via følgende link: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=znfytzfenp

Adgang til udbudsportalen iBinder er gratis.
Ved tilbudsgivningen skal tilbudsgiver anvende de obligatoriske skabeloner udarbejdet af ordregiver: Egnethedsformular, tro og love-erklæring og referenceskema.
Ovennævnte skabeloner er tilgængelige på iBinder under fanebladet »Udbudsmateriale«.
Tilbudsgiveren skal i egnethedsformularen oplyse hvilken juridisk enhed (f.eks. selskab), der afgiver tilbuddet, herunder om tilbudsgiveren er en sammenslutning af flere tilbudsgivere (et konsortium).
Såfremt tilbudsgiveren er en sammenslutning af flere tilbudsgivere (et konsortium), skal alle oplysninger krævet i henhold til denne udbudsbekendtgørelse gives for hver enkelt deltager i sammenslutningen (konsortiet). Det anbefales, at hver enkelt tilbudsgiver i sammenslutningen (konsortiet) udfylder en egnethedsformular.
Udfyldt og underskrevet egnethedsformular, tro og love-erklæring og referenceskemaer skal sammen med det øvrige tilbudsmateriale, herunder tilbudsformularen afleveres under fanebladet »Tilbud« i iBinder. Yderligere skal dokumentation for entreprenørgaranti (se udbudsbekendtgørelsens punkt III.2.2)) samt eventuel rådighedserklæring (se udbudsbekendtgørelsens punkt III.2.3)) afleveres under fanebladet »Tilbud« i iBinder.
Dato angivet i punkt IV.3.5) er alene en forventet dato.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager skal være modtaget i Klagenævnet inden 45 dage efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Samtidig med klagerens fremsendelse til Klagenævnet skal klageren underrette ordregiveren om, at der er indgivet klage til Klagenævnet. Dette kan lettest ske ved, at klageren sender eller mailer en kopi af klagen med bilag til ordregiveren.
Klagenævnet har brug for at vide, om klageren har underrettet ordregiveren, og klageren skal derfor sende kopi af underretningen af ordregiveren til Klagenævnet.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41711500
Internetadresse: http://kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
8.6.2015

Send til en kollega

0.046