Fakta om udbudet
Udbyder
Digitaliseringsstyrelsen
Orkestreringskomponent
Digitaliseringsstyrelsen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 34 05 11 78
Postadresse: Landgreven 4
By: København K
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 1301
Land: Danmark
Kontaktperson: Anna Louise Madsen
E-mail: ork-komponent@digst.dk
Telefon: +45 41786073
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/9c26832b-7cf1-418d-8527-fdb66e4110d5/homepage
Del II: Genstand
Orkestreringskomponent
Digitaliseringsstyrelsen ønsker som led i etablering af Mit Overblik at anskaffe en orkestreringskomponent, der skal give den enkelte borger et overblik over egne relevante data på tværs af den offentlige sektor, fx igangværende sager og tildelte ydelser. Orkestreringskomponenten vil skulle hente data fra forskellige fagsystemer, hvorefter data videreformidles til en visningsklient. Visningsklienten vil i første omgang være borger.dk men der vil på sigt kunne være flere visningsklienter, både offentlige, halvoffentlige og private. I første omgang vil data skulle hentes fra offentlige fagsystemer, men på sigt vil der også kunne skulle hentes data fra halvoffentlige og private datakilder. Den udbudte kontrakt omfatte udvikling, vedligeholdelse, videreudvikling, support og drift af orkestreringskomponenten.
Digitaliseringsstyrelsen skal gennemføre et EU-udbud med henblik på at indgå kontrakt om udvikling, vedligeholdelse og drift af en orkestreringskomponent til ordregivers løsning ”Mit Overblik” samt rammeaftale vedrørende videreudvikling mv. af orkestreringskomponenten. Mit Overblik har til formål, at give borgerne et bedre digitalt overblik over egne data hos offentlige myndigheder. Mit Overblik etableres etapevist frem mod 2024, hvor det løbende udvides med flere dataområder og nye datakilder. Orkestreringskomponentens rolle bliver at kalde datakilder parallelt, og sammenstille data og levere et sammenstillet svar i henhold til den aftalte datamodel til visningsklienten borger.dk som er udvalgt som obligatorisk visningsklient som led i realiseringen af Mit overblik.
Med et tværgående sags- og ydelsesoverblik, der som minimum udstilles på borger.dk gives borgerne et lettilgængeligt overblik på tværs af den offentlige sektor. Dette skal gøre det lettere og mere overskueligt for borgerne at danne sig et overblik over deres mellemværender med det offentlige, samt se hvilke data det offentlige har om dem og dermed give mere transparens. I overblikket vil borgerne blandt andet kunne få indsigt i den aktuelle status på behandlingen af igangværende sager og ansøgninger, få et overblik over hvilke ydelser, de modtager fra det offentlige samt se deres gæld, aftaler og frister.
Det forretningsmæssige mål, som orkestreringskomponenten skal understøtte, er:
Orkestreringskomponenten er fælles offentlig infrastruktur, der understøtter en sammenhængende visning af borgerens sager og ydelser og andre standardiserbare data på tværs af det offentlige ved at levere sammenstillede data til visningsklienten borger.dk
På sigt vil det forretningsmæssige mål for orkestreringskomponenten kunne udvides til, at den også kan sammenstille og levere data til digitale overblik på andre visningsklienter, hvor der kan indgå data fra både private og halvoffentlige virksomheder samt understøtte visningsklienter implementeret som apps.
Udbuddet omfatter udvikling, vedligeholdelse/videreudvikling, support og drift af orkestreringskomponenten. Digitaliseringsstyrelsen ønsker at anskaffe en løsning, som Digitaliseringsstyrelsen kan videreføre, så andre leverandører ved senere genudbud kan overtage vedligeholdelse/ videreudviklingen, support og drift. Digitaliseringsstyrelsen ønsker en samarbejdsmodel med leverandøren, som baserer sig på principperne i et iterativt forløb, herunder med en kravspecifikation baseret på epics og user-stories. Orkestreringskomponenten skal således udvikles i tæt dialog mellem Digitaliseringsstyrelsen og leverandøren inden for en fast tidsplan og et fast leverancevederlag. Kontrakten indeholder et rammeaftaleelement for køb af videreudviklings- og supportopgaver incl. 8 (otte) optioner.
Orkestreringskomponenten sammenstiller data om borgere fra mange myndigheder ved at kalde datakilder i realtid og leverer et samlet svar til borger.dk Orkestreringskomponenten gemmer ikke data, så sikkerhed, teknisk integration og høj tilgængelighed er derfor vigtige egenskaber for Orkestreringskomponenten. De store antal myndigheder, som orkestreringskomponenten integrerer til, giver også et projekt med mange interessenter og integrationspunkter.
I relation til punkt II.2.6) bemærkes, at udbudsmaterialet indeholder mindstekrav om, at den samlede kontraktværdi maksimalt må være 18 000 000 DKK. Dertil er der knyttet mindstekrav om maksimalpris til andre priselementer.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
CVR-nummer: 14814833
Postadresse: Grønningen 17
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1270
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem, jf. adressen i punkt I.3). For at få adgang til udbudsmaterialet skal ansøger/tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger.
Såfremt ansøgningen eller tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende.
Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Spørgsmål før ansøgningsfristens udløb skal stilles senest den 3. marts 2020. Spørgsmål stillet efter denne dato vil blive besvaret, såfremt de er modtaget så betids, at ordregiver kan nå at fremskaffe de nødvendige oplysninger og meddele svarene senest 6 dage inden ansøgningsfristens udløb. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage før fristens udløb, kan ikke forventes besvaret. Fristen for at stille spørgsmål før udløb af tilbudsfristen, fremgår af udbudsbetingelserne.
Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt ansøger/tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan Ethics support kontaktes på +45 7022 7007, arbejdsdage: 09.00 - 16.00.
Ansøger skal som en del af sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk.1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium) skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på.
Ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens § § 151-152, jf. § 153.
I relation til punkt II.2.9) bemærkes, at hver ansøger kun kan indgive én ansøgning om deltagelse i udbuddet.
Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
I relation til punkt II.2.7) bemærkes, at den anførte kontraktlængde er fra overtagelsesdagen. Ud over den anførte kontraktlængde vil der i forbindelse med kontraktens ophør kunne være behov for en tidsmæssigt fleksibel udløbsfase med henblik på at sikre en uforstyrret funktion af orkestreringskomponenten i forbindelse med evt. genudbud.
Yderligere oplysninger:
Ordregiver gennemførte i første halvdel af 2019 en PoC (Proof-of-Concept) og afholdte den 12. december 2019 informationsmøde om samme; materiale fra PoC'en og informationsmødet kan tilgås på ordregivers hjemmeside:
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk