23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 129-315724
Offentliggjort
07.07.2020
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Skatteforvaltningen

Markedsdialog vedr. udbud af kontrakt om drift af Skatteforvaltningens ESDH-løsning


Skatteforvaltningen

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Skatteforvaltningen
CVR-nummer: 19552101
Postadresse: Brændgårdvej 10
By: Herning
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 7400
Land: Danmark
Kontaktperson: Anna Bødker Thomsen
E-mail: Anna.Boedker.Thomsen@ufst.dk
Telefon: +45 72374795

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.adst.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/204762

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=275040&B=SKATTEMINISTERIET
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=275040&B=SKATTEMINISTERIET
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Markedsdialog vedr. udbud af kontrakt om drift af Skatteforvaltningens ESDH-løsning

II.1.2) Hoved-CPV-kode
48000000 Programpakker og informationssystemer
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

UFSTs igangværende kontrakt om drift, support, vedligeholdelse og videreudvikling af Skatteforvaltningens ESDH-løsning udløber ultimo 2021. UFST står i den forbindelse overfor at skulle genanskaffe ydelserne, og påtænker i den sammenhæng at udbyde en særskilt kontrakt vedr. drift af løsningen. UFST ønsker at komme i dialog med potentielle driftsleverandører om en række temaer i relation til et sådant udbud.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
48100000 Branchespecifik programpakke
48600000 Database- og operativsystemprogrampakke
48610000 Databasesystemer
48620000 Operativsystemer
48700000 Værktøjsprogrampakke
48800000 Informationssystemer og servere
48810000 Informationssystemer
48820000 Servere
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
72100000 Konsulentvirksomhed vedrørende maskinel
72200000 Programmering af software og konsulentvirksomhed
72300000 Datatjenester
72500000 Servicevirksomhed i forbindelse med datamater
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Skatteforvaltningen benytter sig i dag af en ESDH-løsning, der anvendes bredt i organisationen. Løsningen er teknisk beskrevet i bilag 1. (Beskrivelse af kunden og systemet), der ligeledes indeholder en beskrivelse af, hvordan løsningen anvendes i organisationen. Skatteforvaltningen får i dag leveret drift, vedligeholdelse og videreudvikling af løsningen fra én leverandør.

Ifm. genudbud af den igangværende kontrakts ydelser ønsker UFST at blive klogere på muligheden for ”horisontal sourcing”, hvor drift af løsningen leveres af én leverandør, mens vedligeholdelse og videreudvikling af kundespecifikt programmel samt eventuelle licensrettigheder erhverves på anden vis. UFST ønsker i den forbindelse af komme i dialog med potentielle driftsleverandører om en række temaer, herunder bl.a.:

- Opdeling af ansvarsområder blandt forskellige leverandører ved horisontal sourcing

- Håndtering af samarbejdsflader mellem en driftsleverandør og øvrige leverandører

- Costdrivere i driftskontrakter.

UFST har udarbejdet en spørgeramme vedr. disse emner.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 108
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 31/07/2020
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 31/07/2020
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
Non empty span 2-->VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Officielt navn: N/A
By: N/A
Land: Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 3529100

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/07/2020

Send til en kollega

0.047