Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=275169&B=ENERGINET
Anmodning om deltagelse
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=275169&B=ENERGINET
Udbyder
Energinet Eltransmission A/S
Vindere
Udbud med forhandling vedrørende levering af delaftale 1: MPLS
(10.11.2020)
NUUDAY - TDC Erhverv A/S & NetDesign A/S
Teglholmsgade1
2450 København SV
Udbud med forhandling vedrørende delaftale 2: Erhvervstelefoni og bredbånd
(10.11.2020)
NUUDAY - TDC Erhverv A/S & NetDesign A/S
Teglholmsgade1
2450 København SV
Levering af delaftale 1: MPLS og delaftale 2: Erhvervstelefoni og -bredbånd
Energinet Eltransmission A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 39314878
Postadresse: Tonne Kjærsvej 65
By: Fredericia
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 7000
Land: Danmark
Kontaktperson: Helle Barløse
E-mail: indkob@energinet.dk
Telefon: +45 70102244
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008
Del II: Genstand
Udbud med forhandling vedrørende levering af delaftale 1: MPLS og delaftale 2: Erhvervstelefoni og -bredbånd
Udbuddet omhandler etablering af rammeaftaler på henholdsvis: Delaftale 1 - MPLS Delaftale 2 – Erhvervstelefoni og -bredbånd.
Delaftale 1 og delaftale 2. Der kan tilbydes kombinationsrabat.
Udbud af MPLS
Aftalen skal bruges til at leje WAN infrastruktur baseret på MPLS. De underliggende teknologer dækker fra M2M, ADSL og Fiber forbindelser. Der skal leveres ydelser på denne Wan infrastruktur som VRF, Internet kapacitet, Microsoft Azure Express route. WAN infrastrukturen dækker hele Danmark, og med få forbindelser i udlandet. WAN infrastrukturen skal drives 24/7 med dertilhørende SLA. Leverandøren skal levere transition fra de nuværende lokationer, samt den efterfølgende drift af løsningen.
Option for forlængelse op til 2 x 24 måneder.
Hvis mere end 5 ansøgere opfylder de fastsatte mindstekrav, jf. sektion III, vil ordregiver prækvalificere de 5 bedst egnede ansøgere, som herefter opfordres til at afgive tilbud. Udvælgelsen af de bedst egnede ansøgere sker på baggrund af de fremsendte referencer, herunder i hvilket omfang disse vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave, jf. afsnit II.2.4). Som følge heraf vil antallet af referencer ikke være afgørende for udvælgelsen alene, men i højere grad de enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave og dennes omfang og formål, særligt vedrørende:
- I jo højere grad referencerne er sammenlignelige med de i udbuddet omfattede ydelser, desto mere relevant vil referencerne blive vurderet. Nyere referencer vurderes at være mere relevante end ældre referencer.
Virksomheder hvori Energinet SOV eller et andet selskab i Energinet-koncernen i rammeaftalens løbetid erhverver halvdelen eller mere end halvdelen af kapitalen eller aktiverne, eller har beføjelse til at udøve halvdelen eller mere end halvdelen af stemmerettighederne eller har ret til at lede virksomhedens forretninger uanset det officielle navn har option på at benytte rammeaftalen.
Erhvervstelefoni og -bredbånd
Delaftale 2 er der også levering af udenlandske linjer.
Aftalen skal bruges til at leje xDSL/fiber og telefoni ydelser, dækkende et antal xDSL/fiber forbindelser der bruges til internetforbrug, telefoni der dækker PSTN, ISDN samt SIP trunks. Leverandøren skal stå for transitionen fra nuværende forbindelser, portering af numre samt stå for den efterfølgende drift af løsningen 24/7 med dertilhørende SLA.
Option for forlængelse op til 2 x 24 måneder.
Hvis mere end 5 ansøgere opfylder de fastsatte mindstekrav, jf. sektion III, vil ordregiver prækvalificere de 5 bedst egnede ansøgere, som herefter opfordres til at afgive tilbud. Udvælgelsen af de bedst egnede ansøgere sker på baggrund af de fremsendte referencer, herunder i hvilket omfang disse vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave, jf. afsnit II.2.4). Som følge heraf vil antallet af referencer ikke være afgørende for udvælgelsen alene, men i højere grad de enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave og dennes omfang og formål, særligt vedrørende:
- I jo højere grad referencerne er sammenlignelige med de i udbuddet omfattede ydelser, desto mere relevant vil referencerne blive vurderet. Nyere referencer vurderes at være mere relevante end ældre referencer.
Virksomheder hvori Energinet SOV eller et andet selskab i Energinet-koncernen i rammeaftalens løbetid erhverver halvdelen eller mere end halvdelen af kapitalen eller aktiverne, eller har beføjelse til at udøve halvdelen eller mere end halvdelen af stemmerettighederne eller har ret til at lede virksomhedens forretninger uanset det officielle navn har option på at benytte rammeaftalen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgeren skal bekræfte den økonomiske formåen I ESPD del IV.B »Finansielle nøgletal« med information fra seneste årsregnskab i relation til følgende økonomiske nøgletal:
1) Egenkapital: samlet egenkapital inkl. aktiekapital, reserver, opskrivninger, overført resultat mv.
2) Soliditetsgrad: (Egenkapital / Samlet balancesum).
Hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør) eller er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal information vedrørende ESPD del IV.B tillige angives i et separat ESPD for hver af disse enheder, jf. afsnit VI.3 ”Yderligere oplysninger”. Det er ansøgers ansvar at sikre, at mindstekravene til økonomisk og finansiel formåen er opfyldt, når ansøgningen baseres på anden enheds kapacitet eller ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium).
Delaftale 1 - MPLS:
- Egenkapitalkrav minimum 10 mio. DKK
- Soliditetsgrad minimum 20 pct.
- Såfremt soliditetsgraden ligger mellem 15-20 pct. så kan leverandøren accepteres, såfremt egenkapitalen udgør minimum 30 mio. DKK.
Delaftale 2 – Erhvervstelefoni og -bredbånd:
- Egenkapitalkrav minimum 4 mio. DKK
- Soliditetsgrad minimum 20 pct.
- Såfremt soliditetsgraden ligger mellem 15-20 pct. så kan leverandøren accepteres, såfremt egenkapitalen udgør minimum 10 mio. DKK.
Ansøger skal i ESPD del IV.C: ”Teknisk og faglig formåen” vedlægge de op til 5 betydeligste sammenlignelige referencer, der er udført i løbet af de sidste tre (3) år. Med udført inden for de sidste tre (3) år menes, at referencerne ikke må være afsluttet tidligere, end den dato der nås, når der regnes tre (3) år baglæns fra datoen for aflevering af prækvalifikationsansøgning. Referencer ældre end dette vil ikke blive inddraget. Referencer der endnu ikke er endeligt færdiggjort kan inddrages i ansøgningen, men det skal i givet fald anføres, hvilke dele der endnu ikke er færdiggjort, og dette kan have betydning for udvælgelsen, jf. afsnit II.2.9).
Hver reference bør indeholde:
En konkret beskrivelse af det faktisk udførte arbejde for hver leverance vedrørende:
Virksomheden som arbejdet er udført for, antallet af linjer herunder en beskrivelse af kompleksiteten samt antallet af lokationer herunder geografisk spredning.
- Referencernes relevante sammenlignelighed med Energinet som virksomhed (Det vil blive vægtet positivt at referencerne har minimum samme størrelse som Energinet).
- Referencernes relevante sammenlignelighed med Energinet i forhold til delaftale 1: MPLS-kompleksitet og delaftale 2: Erhvervstelefoni og -bredbåndskompleksitet. Det vil blive vægtet positivt at referencerne har en geografisk spredning i antal lokationer, svarende til det udbudte antal linjer.
I jo højere grad referencerne er sammenlignelige med de i udbuddet omfattede ydelser, desto mere relevant vil referencerne blive vurderet. Nyere referencer vurderes at være mere relevante end ældre referencer.
Ovennævnte kriterier vægter lige i udvælgelsen.
- Den samlede kontraktsum (hvis muligt)
- Angivelse af kontaktperson med tilknyttede kontaktoplysninger
- Dato for igangsættelse og endelig levering (dag, måned, år).
Mangler eller uklarheder i beskrivelsen af ovenstående kan have negativ betydning for udvælgelsen, jf. afsnit II.2.9). Opmærksomheden henledes på, at tekstboksen i ESPD del IV.C kan rumme mere tekst end hvad der er synligt, samt at det er muligt kopiere tekst ind i boksen.
Hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders referencer (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør) eller hvis ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal information vedrørende ESPD del IV.C angives i et separat ESPD for hver af de deltagende enheder.
Referencelisten må ikke overstige de 5 mest sammenlignelige og relevante referencer. Hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør) eller ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), vil det maksimale antal referencer, der skal indsendes, fortsat skulle respekteres og må således ikke overstige 5 når de lægges sammen. Såfremt der inkluderes mere end 5 referencer, vil ordregiver inddrage de 5 seneste referencer regnet fra datoen for endelig levering (referencer der endnu ikke er færdiggjort, vil i så fald ikke blive inkluderet).
Ansøgeren skal indsende en udfyldt version af European Single Procurement Document (ESPD). Se venligst afsnit VI.3) ”Yderligere oplysninger” for informationer om håndteringen af ESPD. Ansøgningen skal afleveres via linket ”Elektronisk adgang til information” i afsnit I.1) i denne udbudsbekendtgørelse. Ansøgninger som ikke er afleveret i EU-Supply eller som modtages efter fristen vil som udgangspunkt ikke blive accepteret.
Ordregiveren forbeholder sig ret til at indhente supplerende, præciserende eller fuldstændiggørende oplysninger hos ansøger.
Informationen fremgår af udbudsmaterialet.
Informationen fremgår af udbudsmaterialet.
Der stilles ikke krav til tilbudsgiverens retlige form.
Såfremt ansøgning og tilbud afgives af et konsortium, skal alle deltagere i konsortiet hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse, og der skal udpeges en konsortiedeltager, med hvem der kan indgås bindende aftale på konsortiets vegne.
Informationen fremgår af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
2026
Såfremt det ønskes at ansøge om deltagelse i denne udbudsproces, skal det tilhørende ESPD udfyldes. ESPD’et til denne udbudsproces kan findes i EU-Supply. ESPD’et skal udfyldes i EU-Supply, hvorefter det afleveres via ”Min besvarelse”.
Bemærk venligst følgende:
— En ansøger, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør), skal sikre, at der til ansøgningen vedlægges, såvel ansøgerens eget ESPD, samt et separat ESPD for hver af de enheder, som denne ønsker at basere sig på med en udfyldt del II: ”Oplysninger om den økonomiske aktør” og del III: ”Udelukkelsesgrunde” samt relevant information vedrørende del IV: ”Udvælgelseskriterier” og Del V: ”Begrænsning af antallet af kvalificerede ansøgere”. Det vedlagte ESPD fra disse andre enheder bør være behørigt udfyldt og underskrevet.
Herudover skal der i forbindelse med fremlæggelse af endelig dokumentation yderligere vedlægges dokumentation for disse enheders/underleverandørers forpligtelse i så henseende i form af støtteerklæring.
— Når grupper af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, ansøger sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et fuldt ESPD særskilt med de krævede oplysninger.
Herudover skal der i forbindelse med den endelige dokumentation yderligere vedlægges konsortieerklæring, hvormed parterne erklærer at udgøre et konsortium eller anden form for sammenslutning, som hæfter solidarisk, ubetinget og direkte for opfyldelse af den udbudte opgave.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: nh@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud:
1) Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
2) Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller
3) Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Postadresse: Carl Jacobsen Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk