23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 172-414893
Offentliggjort
04.09.2020
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Vejdirektoratet

Ny leverandørportal til Vejdirektoratets udbud. Invitation til markedsdialog


Vejdirektoratet

Forhåndsmeddelelse

Denne bekendtgørelse er kun vejledende

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Vejdirektoratet
Postadresse: Thomas Helsteds Vej 11
By: Skanderborg
NUTS-kode: DK0 DANMARK
Postnummer: 8660
Land: Danmark
Kontaktperson: Anne Mette Sommer
E-mail: anso@vd.dk
Telefon: +45 72443333

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://lp.vejdirektoratet.dk/DA/vejsektor/leverandoerportal/Sider/Aktuelleudbud.aspx

Internetadresse for køberprofilen: http://vejdirektoratet.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Planlægning, anlæg og drift af statsvejnettet i Danmark

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Ny leverandørportal til Vejdirektoratets udbud. Invitation til markedsdialog

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72210000 Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Vejdirektoratet står overfor at skulle udskifte leverandørportalen (http://lp.vejdirektoratet.dk/DA/vejsektor/leverandoerportal/Sider/default.aspx), da den i dag ligger på en SharePoint 10 platform som lukker ned.

Der gennemføres i første omgang en indledende markedsundersøgelse iht. udbudslovens § 39, idet Vejdirektoratet ønsker et overblik over, hvilke standardløsninger der er tilgængelige på markedet, eller hvilke muligheder der er for at udvikle et tilsvarende system. Potentielle leverandører af et nyt system opfordres til at besvare et spørgeskema, som er tilgængeligt på den nuværende leverandørportal, se link i punkt I.1). Samme sted ligger et notat med en beskrivelse af den nuværende leverandørportal og overordnede krav til den nye leverandørportal.

Udfyldt spørgeskema bedes fremsendt senest den 22. september 2020 til anso@vd.dk

Efter gennemgang af de modtagne svar, forbeholder Vejdirektoratet sig mulighed for at invitere udvalgte leverandører til en nærmere teknisk dialog.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
48000000 Programpakker og informationssystemer
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Leverandørportalen anvendes i dag til at annoncere de udbud, konkurrenceudsættelser og markedsdialoger, som Vejdirektoratet foretager, men den anvendes ikke til tilbudsafgivelse. Systemet har en ”bibliotekets funktion”, der gør det muligt for både interne og eksterne interessenter at finde alle afsluttede udbud, inklusiv udbudsmateriale og licitationsresultater. Der kan desuden udtrækkes statistiske data om de igangværende og gennemførte udbud.

Der gennemføres typisk mellem 100 og 200 udbud om året.

Den nye leverandørportal skal som minimum tilbyde de samme funktioner, som leverandørportalen har i dag.

II.2.14) Yderligere oplysninger

Formålet med markedsdialogen er primært at afklare, om den nye leverandørportal kan baseres på et standardsystem, eller i hvad omfang der skal ske systemudvikling for at opfylde Vejdirektoratets behov, samt afklaring af den økonomiske størrelsesorden af indkøbet.

II.3) Foreløbig dato for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse:
01/03/2021

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/09/2020

Send til en kollega

0.047